sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא כשבאים ללמוד ולהכיר את ההגות הדתית הםילוסופית של סין הקדומה , מתעוררת תשומת הלב לשניות גורלו של הפילוסוף לאו צה וחיבורו דאו דה צ'ינג . מצד אחד , הרי במהל ך ההיסטוריה ניצחה ניצחון גמור תורתו הראציונאליסטית של קונג פו צה ( קונפוציוס ) ושל תלמידיו וממשיכיו , ובמשך אלפיים שנה היתה זו דתה הממלכתית הרשמית של סין . מצד אחר , לאו צה הוא שהניח למעשה את היסודות לחשיבה המיטאפיסית , ומתורתו הפילוסופית , אשר גדול ממשיכיו ציואנג צה העשירה ופיתחה , ינקה יצירתו הפיוטית והספרותית של העם הסיני דורות על דורות . מאחר שדת קונג םו צה היתה בסין הדת השלטת , יובן מאליו שבני-אירופה נתנו דעתם , מאז מגעם הראשון עם סין , בעיקר להכרת הספרות הקונפוציאנית הקלאסית . פקידי השלטון ונציגיהם של החוגים האקאדמאיים הרשמיים גילו תמיד יחס של זלזול כלפי תורתו של לאו צה , וכן כלפי הדת הדאואיסטית , שהתפתחה ממנה בקרב הימים ; הם ראו בדת זו אוסף 'אמונות תפלות' של פשוטי העם . כתוצאה ממצב זה , תפסה תורתו של לאו צה בספרות הסינולוגית המקצועית , וכן בספרות העממית על אודות סין , מקום הקטן בהרבה מזה שהוקדש לקונג פו צה ולתורתו . שמו של קונג םו צה נודע , ולו רק מפי השמועה , לכל באי עולם

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help