sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הספר שלפנינו מצרף אפוא היסטוריה תרבותית עם היסטוריה כלכלית ועם מחקר מעודן בתולדות הרגש האנושי . מחקריה של נטלי זימון דייוויס מבוססים לעילא על מקורות ראשוניים , בדרך כלל על תעודות ארכיוניות שטרם שזפה אותן עין ההיסטוריון . עם זאת , יש לה גם יכולת סיפורית מובהקת . וכך "גיבוריה / ' הדמויות ההיסטוריות שהיא מעלה מן הארכיונים , קורמים עור וגידים ממש כגיבורים ספרותיים פיקטיביים . כל כפר או אחוזה , בית מסחר או מיטת זוג , הם בימה לדרמה ייחודית . הנה - אומרת לנו דייוויס - מה שקרה לאישה אחת , בעיר אחת , בשפה אירופית אחת , במאה השבע עשרה . ודווקא על כן ניתן למצוא בספריה משהו מוכר , חוצה זמנים וחוצה גבולות . נטלי זימון דייוויס אינה היסטוריונית של 'תאוריה גדולה' ואין היא אמונה על הכללות ועל חוקיות מטא היסטורית . אלוהים , כך נרמז במחקריה , מצוי בפרטים . ואולם הפרט , חרף חשיבותו , הוא חלק קטן בתשבץ גדול , והאדם הפרטי אינו חי ברשות עצמו אלא ברשות הרבים . בספר זה נטען כי המתנה הבודדת היא חלק ממרקם התנהגותי חברתי עשיר . יש חוקים ויש כללים . אף אדם אינו עני עד כדי כך שנבצר ממנו להעניק ; ואף אדם אינו עשיר עד כדי כך שיוכל לחנוק בקרבו את הציפייה לתמורה . מונחת לפנינו היסטוריה חברתית כלכלית תרבותית עם קורטוב אנושי עמוק , קצת צ'כובי . אפשר לכתוב היסטוריה גם אחרת . חשוב מאוד לכתוב היסטוריה גם כך . פניה עוז זלצברגר

החברה ההיסטורית הישראלית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help