sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בדת ( לטענתו , הוא היה מסוגל לנהל את טקס המיסה , ואין לי כל סיבה לפקפק בכך . ( לאחר מכן משך אותו עידן הפשיזם ובעיקר היבטיו האידאולוגיים והתרבותיים - דרכי המלך והדרכים הצדדיות של הלאומנות הקיצונית והחשיבה הגזענית באירופה של המאה העשרים . בתחום זה הוא כתב את מחקריו בני הקיימא ביותר . אבל לא איש כמותו יקפא על שמריו , וחקר הפשיזם הוביל אותו לתחומים אחרים , שאנשים מסוימים חשבו בשעתו כי אין הם ראויים להיסטוריונים מסורתיים , כמו הנציונליזציה של ההמונים , סימבוליזם פוליטי בזמננו , ולקראת סוף חייו , במידה גוברת והולכת , חקר הגבריות והמיניות . מדוע העדיף בשלב מאוחר יותר את הפשיזם על פני תולדות הרפורמציה באנגליה ? הוא הגיע כנראה למסקנה שעבודה כה רבה נעשתה בתחום ההיסטוריה של המאה השש עשרה עד שלא נותר לו די מקום להעלות לה תרומה של ממש משלו . תחום הפשיזם , לעומת זאת , עדיין לא נחקר בשיטתיות בסוף שנות החמישים ובתחילת שנות השישים . כפי שג'ורג' ניסח זאת בגיליון הראשון של Journal of Contemporary Historyn "במאה שבה אנו חיים הותירו שתי תנועות מהפכניות את חותמן באירופה : זו שצמחה מתוך המרקסיזם , והיא מעסיקה היסטוריונים ואנשי מדע המדינה זה עשורים רבים , והפשיזם , שהיא תנועה שהוזנחה . " אכן , כמה מן המחקרים הבסיסיים על נושא זה כבר פורסמו , אבל הם עסקו בעיקר בהיסטוריה פוליטית ומוסדית או במדיניות החוץ של הרייך השלישי . ג'ורג' התעניין בראש ובראשונה בתחום ההיסטוריה האינטלקטואלית , שאותה הוא פירש בדרך מאוד ליברלית ( וראליסטית לדעתי , ( תוך שהוא כולל במסגרת זו לא רק את הגדולים שבהוגי הדור אלא גם פופולריזטורים ותמהונים , שלכמה מהם נודעה השפעה לא קטנה בשעתו ; לא רק ספרות גבוהה אלא גם ספרות הבלים . הדעה המקובלת היום היא שאי אפשר להבין את הימין הקיצוני בגרמניה מבלי לתת את הדעת על מבשריו הכיתתיים ; תולה ( Thule ) וליבנפלס ( Liebenfels ) וההוגים הגזעניים המוקדמים , וכן סופרים עלומים , שנשכחו זה מכבר , אך השפעתם בשעתו לא הייתה מבוטלת כלל . בגרמניה הייתה תת תרבות פולקית שלמה שמעטים מחוץ לחוגים אלה התייחסו אליה אי פעם ברצינות , ויתרונו של ג'ורג' טמון בכך שהוא היה אחד הראשונים שעשה כן ובכך קידם רבות את התחום כולו . ואולם הייתה לכך , ללא ספק , גם סיבה פסיכולוגית . ג'ורג' חי , אחרי הכול , בתקופת הנאציזם והפשיזם האיטלקי . זה לא היה נושא מופשט , ככל

החברה ההיסטורית הישראלית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help