sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

חמישים שנים קודם לכן כתב במבוא ספרו "המהפכה הרומית" שיש בספר דברים רבים שהיו מביאים את יו לאסט , ( Hugh Last ) שהחזיק בקתדרה לפניו , להרמת גבה משלו . החשיבות שמילר מייחס מן הסתם ליוספוס והתמדתו בעיסוק בכתביו מקרבות את פועלו לזה של שטרן יותר מאשר לפועלם המקובל של מלומדי אוקספורד . ואכן , אף על פי שרכש את ההשכלה הקלסית הטובה ביותר , אין למדנותו של מילר מהסוג המקובל כלל וכלל , שהרי מחקריו לא רק כבשו מרחבים חדשים בלימודי ההיסטוריה הרומית אלא גם הכניסו אליה , בזכות רוחב היריעה שאותו הציג , את השפעתם של תחומים ומקצועות שהיו רחוקים ממסורת הלימודים הקלסיים . הדגש המושם במבוא זה על עיסוקו של מילר בתולדות היהודים עושה 1 לו עוול של ממש בכך שהוא מתעלם מרוב עבודותיו , החל ב A Study ?/ , Cassius Dio ( 1 964 ) וכלה The Crowd in Rome in the Late Republic " ! /( 1998 ) כמו גם A Greek Roman Empire . Power and Belief under Theodosius , , 11 408-450 ( 2006 ) וביניהם הספר רב ההשפעה The Emperor in the Roman , World ( 31 BC- AD 337 ) ( 1977 ) שהמשפט "הקיסר היה מה שהקיסר עשה" המופיע בו מצוטט שוב ושוב על ידי דורות של תלמידים ; ולזאת אפשר להוסיף עשרות מאמרים חשובים , שרובם נאספו ופורסמו על ידי שניים מבכירי תלמידיו בשלושת הכרכים שעניינם רומא , העולם היווני והמזרח . התעניינותו הגוברת של מילר ברפובליקה הרומית , לאחר שהקדיש את מרב זמנו במשך עשרות שנים לקיסרות , מקבלת זווית חדשה בספר שלפנינו - ועדיין לא אמרנו דבר על השפעתו כמורה , על עשרות תלמידי המחקר שהדריך הפזורים ברחבי תבל , כולל בישראל , על האיש שדלתו פתוחה תמיד לצעירים בראשית דרכם ולמלומדים מנוסים כאחת . יש משום שמחה מהולה בעצב כאשר אנחנו מקדמים בירושלים ידיד , ידידו של מנחם שטרן וידידם של מלומדים ומלומדות רבים אחרים בארצנו . אין זאת רק מעמדו הרם והבולט כמלומד אלא גם אישיותו , שיש בה משום עירוב של חומרת המוסר של אבותיו הסקוטיים ושל חום אנושי ואהבת האדם ; ואלו עושים את מילר לאדם המתאים ביותר לשאת הרצאות מעל במת ירושלים להיסטוריה על שם מנחם שטרן .

החברה ההיסטורית הישראלית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help