sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

אולי העדכון השימושי ביותר שנעשה במאה העשרים למחקר הגרמני של המאה התשע עשרה . ואין זה סתם עדכון ; אף על פי שהעורכים הקפידו על הכללים המחמירים של אובייקטיביות מדעית , הם הוסיפו משפט אחד לסוף הכרך הראשון : שירר סיים את הכרך הזה בתיאורו הלעגני של הירונימוס את קינותיהם של היהודים בתשעה באב ואת אבלם , וכאן הוסיפו העורכים : "אולם דמעות האבל הסתירו תקווה , והתקווה סירבה למות . " מלבד סטייה קצרה אך משמעותית זו מן הריחוק האקדמי , "שירר החדש" עומד בשורה אחת עם האוסף של שטרן בשאיפה שהוא מציג למחקר המעודכן והמדויק ביותר . השתתפותו של מילר במפעל זה הייתה הסימן הראשון לחשיבות שהוא מייחס לתולדות היהודים כאל חלק מתולדות האימפריה הרומית . היה זה אמנם רק היבט אחד של ראייתו הרחבה את ההיסטוריה של רומא , מבט מן הפריפריה של האימפריה ולא ממרכזה , והוא מעניק פרספקטיבה ראויה לאזורים השונים של העולם הרומי , לעמים שחיו בו ולתרבויות שהתקיימו בו . " ההיסטוריה מלמטה" כבשה את מקומה גם בהיסטוריה של רומא עם הסטת תשומת הלב מהבירה אל חמישים עד שבעים מיליון התושבים של אימפריה ענקית . ספרו של מילר על המזרח התיכון הרומי שבין השנים 31 לפנה"ס ל 337 לסה"נ הוא אחד משיאיה של המגמה הזאת . אחזור על קטע מביקורת שנכתבה על אודותיו : "אחת מן המסקנות האיתנות ביותר , שהוכחה באופן המשכנע ביותר , היא ייחודם של היהודים והקהילה היהודית . טענה זו נטענה כמובן אין סוף פעמים , הן כחלק מ'אני מאמין' דתי או לאומ ( נ ) י הן בעבודות מלומדות בעלות שאיפה לאובייקטיביות , אך נדמה כי רק לעתים רחוקות הוצגו הדברים באופן כה משכנע ועל רקע מרשים של חומר השוואתי עשיר כל כך . " אין ספק שסיים , גדול ההיסטוריונים של רומא בדורו ומחבר שני הכרכים העבים על טקיטוס , שבו ראה את גדול ההיסטוריונים של רומא העתיקה , הרים גבה כשקרא את הרצאת הפתיחה הפרוגרמטית שאותה נשא מילר , המובהק מבין תלמידיו , כאשר קיבל לידיו את הקתדרה של סיים באוניברסיטת אוקספורד , הרצאה שבה תיאר את "קדמוניות היהודים" כספר שניתן לראות בו "את היצירה הבודדת החשובה ביותר שנכתבה באימפריה הרומית . " אלא שסיים עצמו נהג באופן דומה , כאשר כמעט

החברה ההיסטורית הישראלית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help