sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

שטרן גם התבלט במאמריו המעמיקים והמפורטים , שבהם הצליח לשחזר , בווירטואוזיות יחידה במינה , תמונה היסטורית רחבה ומלאה באמצעות דיון מפורט . מאמרים אלה נכתבו כהכנה לספר מקיף על תקופת הבית השני . בשנים האחרונות לחייו הוא היה שקוע ראשו ורובו בכתיבתו של ספר זה , אך יד המרצח השיגה אותו בטרם עלה בידו להשלימו . במחקריו הוא הנחיל לנו הישג למדני כביר , שימשיך לשמש מופת ודוגמה לדורות הבאים , שכן כל חלק וכל פרט שיצא מתחת ידו משקף קפדנות למדנית ונאמנות בלתי מתפשרת לשיטותיה ולתביעותיה המחמירות ביותר של הדיסציפלינה ההיסטורית . לא זו בלבד ששטרן הציב רף גבוה למחקר באחד התחומים המרכזיים של ההיסטוריה היהודית , הוא גם כונן אמות מידה למדניות שהן בגדר מופת לכל היסטוריון העוסק בתולדות ישראל , ויהא אשר יהא תחום התמחותו . החברה ההיסטורית הישראלית החליטה לכונן במה להיסטוריה לזכר מנחם שטרן . מדי שנה בשנה יוזמן היסטוריון מן המעלה הראשונה לשאת סדרה בת שלוש הרצאות במעמד זה . ההרצאות בנושאים היסטוריים והיסטוריוגרפיים בעלי השלכות רחבות לדיסציפלינה ההיסטורית יוצגו מנקודת מבט השוואתית או מונוגרפית . כבוד גדול נפל בחלקן של החברה ההיסטורית הישראלית וקהילת ההיסטוריונים הישראלית על כי האורח הראשון שנבחר להגיש את הרצאות במת שטרן הוא פרופסור קרלו גינצבורג מאוניברסיטת קליפורניה , לוס אנג'לס , מן המקוריים והפוריים ביותר בהיסטוריונים של דורנו . את הכשרתו כהיסטוריון רכש גינצבורג n Scuola Normale Superiore של פיזה . שם השתלם , בין היתר , אצל ךליו קנטימורי , ( Cantimori ) אחד ממוריו הדגולים . בעקבות קנטימורי , הקדיש גם גינצבורג חלק ניכר ממחקריו לחקר הרדיקליות הדתית האיטלקית במאה השש עשרה , אף כי עשה זאת באורח עצמאי , הן בבחירת הנושאים הן במתודולוגיה , שכן עצמאות ופתיחות אינטלקטואלית הן מן המאפיינים המרכזיים של יצירתו ההיסטוריוגרפית של גינצבורג . במוקד מחקרו נמצאת איטליה במאות השש עשרה והשבע עשרה , ואת נושאי מחקרו אפשר לחלק לכמה קטגוריות מרכזיות : חקר תופעות של רדיקליזם דתי , מחקרים על כישוף ותרבות עממית , מחקר על איקונוגרפיה ועיונים בהיסטוריוגרפיה .

החברה ההיסטורית הישראלית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help