sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:ח

פרק שמונה עשר : מוסדות חינוך 230—213 מוסד החינוך כנושא ערכים — המשפחה ובית הכנסת כמוסדות חינוך — ההכשרה לחיי המעשה —ה'חדר' וקיומו הכלכלי — הפיקוח הציבורי על ה'חדר' — תוכן הלימודים — הישיבה וראש הישיבה — האופי העל קהילתי של הישיבה — דרך הפלפול וה'חילוקים' — התוארים 'חבר' ו'מורנו' — הרב כמייצג ערכים — מיעוט דמותה של הישיבה בסוף התקופה . סרק תשעה עשר : דירוג החברה ותמורותיו 243—231 התפיסה הפונקציונאלית של החברה — דיפרנציאציה ריבודית — התוקף הפוליטי כבסיס ריבודי— היעדר גיבוש מעמדי — התוקף הכל כלי ואי יציבותו — ייחוס אבות ולמדנות כערך ריבודי — ריכוז ערכי הריבוד — מתיחות בין נושאי הערכים — הערכים כתחליפים זה לזה — דרגת המוביליות של החברה . חלק שלישי : ראשית ההתפוררות פרק עשרים : מאורעות ותהליכים 261—247 שינויים בתחום החברתי והרוחני — התגובות למאורעות ת '' ח תס'' — תנועת שבתי צבי — כת השבתאים ואופיר , הסוציולוגי — זיקת התנועה לת"ח ת"ט — הכול לאומיות של המאורע — הקשר לקבלה הצפתית — התפקיד הדתי של המצוות המעשיות על פי הקבלה — הפוריות הרימו אלית של הקבלה — האליטה הדתית של המקובלים — הפילוג שבין האליטה לבין המון העם . סרק עשרים ואחד : משמעותו של המפנה 270—262 בין התנוונות למפנה — החברה המסורתית בגלגוליה — המיוחד שבחסידות ובהשכלה — תלות ההשכלה בגורמי חוץ — תלות החסידות בקבלה ובשבתאות — ההתערערות הסוציאלית של החברה — המשבר של מוסדות התורה — משמעות התלות בתנועות הקודמות — הדתיות הכאריםמאטיח וכוח ההפקעה שלה . פרק עשרים ושניים : המעבר לחסידות 283—271 החסידות העממית — אישי התנועה — הבעשיט — התפשטות התנו עה — הסייג כלפי החסידות הקבלית והשבתאות — יחסי גומלין בין הצדיק וההמון — השינויים בנוהג הדתי —היחס להלכה ולנושאיה — העדה החסידית והיקפה — ההתנגשות עם נושאי המסורת — התרופפות המשפחה—ההשפעה על המנטאליות היהודית .

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help