sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > העם המחוצף > מבוא

Page:12

ומקומות שונים . החלוקה לתקופות בסין או בהודו , למשל , שונה מזו שבאירופה או אצלנו . אינני חסיד של אירופוצנטריות . העם היהודי ותולדותיו מרתקים אותי . אולי דווקא משום שרוב הלימודים האקדמיים שלי סבבו סביב תולדות עמים אחרים . התמחיתי בהיסטוריה כלכלית חברתית של אנגליה במאות השש עשרה והשבע עשרה , בתולדות ויילס במאות השתים עשרה והשלוש עשרה , בתולדות יפן במאות השש עשרה והשבע עשרה , בתולדות הניו דיל בארצות הברית בתקופת פרנקלין רוזוולט , ועוד נושאים מן הסוג הזה . אולם כל אותה עת היה לי ברור שאני עתיד להתמקד בתולדות העם היהודי במלחמת העולם השנייה , לפניה ולאחריה . ומהר למדי הבינותי שלא ראוי לעשות זאת אלא בהקשרים הרחבים , ההיסטוריים , כלומר : האנכיים , מצד אחד ; והעולמיים , כלומר המאוזנים , תוך התחשבות במקומו של העם היהודי במסכת הקיום האנושי כולה , על תרבויותיה ותולדותיה , מצד אחר ; אם תרצו , מעין גלובליזציה של היסטוריה יהודית . האם אני מחויב לגישה או לגישות מסוימות : אידיאולוגיות , פוליטיות או חברתיות ? במובן מסוים , כן . מראש ברור לי שאינני מקבל הסבר דתי כלשהו , גם אם אני מכבד מאוד את מי שמאמין בו . מראש ברור לי שאני חניך של אסכולות ליברליות , אף שאינני מחויב לגישה כלכלית חברתית ניאו ליברלית או אחרת . יש לי דעות פוליטיות ברורות למדי , ואני נכון לשטח אותן בפני הקורא , כדי שידע עם מי יש לו עסק . כל גישתי מובילה אותי לקבלת דין הגלובליזציה , במובן של קבלת עובדת ההשפעה ההדדית הגוברת בין תרבויות ומסורות מקצווי עולם שונים , תוך התנגדות להיבטים של גלובליזציה קפיטליסטית בלתי מרוסנת ) אין תחליף לקפיטליזם בתור שיטה , אולם יש תחליף לצורותיו הקיצוניות . ) סיסמאות המהפכה הצרפתית מדברות אלי , ואני סולד מאי שוויון ומאלימות לשמה . אינני פציפיסט . אני מקבל , באי רצון ניכר ובאין ברירה אחרת , שצריך להגן , גם בכוח הזרוע , על חברה דמוקרטית וליברלית , כאשר מנצלים את אורחותיה כדי להרוס אותה מבפנים , ועל עצם קיומה הפיזי מפני כוחות חיצוניים . ואם להגן , אזי בכל הכוח האפשרי . מאשימים אנשים כמוני שאנחנו יפי נפש . אכן , אני מודה — אני משתדל ככל יכולתי להיות יפה נפש , לפעול לפי עקרונות יפי הנפש , להפיץ את העקרונות הללו ולהגן עליהם ככל האפשר . האלטרנטיבה גרועה פי כמה . אני עוסק זה כחמישים שנה בתולדות השואה , כשלושים שנה באנטישמיות , וכחמש עשרה שנה ברצח עם ובאפשרויות מניעתו . אני מחויב לנושאים אלה , וזוהי הפריזמה שבאמצעותה אני רואה את העולם . מחויבות זו היא גם אחת

נהר ספרים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help