sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ובלי לגרוע , מה שמניחה האמונה הקתולית של הנוצרים . תיזה : 6 מי שהתעמק בחכמת הקבלה יכול להבין , כי שלושת שמות-האלוהות הגדולים של ארבע אותיות המצויים בסתרי המקובלים כך ראוי לשייכם על-פי שייר מופלא לשלושת הפרצופים של השילוש . שם > אהיה < לאב , שם > יהוה < לבן , שם > אדני < לרוח הקודש . תיזה ; 7 שום מקובל עברי אינו יכול להכחיש כי שם ישו , אם נפרש אותו [ eum ] לפי דרך הקבלה ועקרונותיה , מסמל את כל זה בדיוק ולא שום דבר אחר , דהיינו אל בן אל וחכמת אביו מתאחד באחדות העצמות עם טבע אנושי באמצעות הפרסונה השלישית של האלוהות שהיא אש אהבה לוהטת . תיזה : 8 מתור התיזה הקודמת ניתן להבין למה אמר פאולוס נפיליפיים ב , ט—י ] שניתן לישו שם נעלה על כל שם ולמה נאמר [ שם ] בשם ישו תכרע כל ברף בשמים ובארץ ובשאול , וגם זה עניו קבלי מאוד , ויכול להבינו מעצמו מי שהתעמק בקבלה . התיזה החמישית יותר מדי סתמית מכדי שאפשר יהיה ללמוד ממנה דבר של ממש על דרכו של פיקו בהוכחת הנצרות על-פי הקבלה ? לעומתה שלוש התיזות שלאחריה ספציפיות כולן , ועל כן גם מאלפות . בתיזה השישית מתווה פיקו את ההקבלה 'לפי שייר מופלא' שבין שלושת השמות אהיה , הויה , אדני מזה , ושלושת הפרצופים של השילוש , האב הבן ורוח הקודש , מזה . הסדר ההיארארכי של שלושת שמות-האלוהות הגדולים של ארבע אותיות איננו שרירותי . הוא משקןו את הסדר ההיארארכי של עשר הספירות י אהיה 'שייר' לכתר עליון ( הספירה הראשונה , ( שם הויה לתפארת ( הספירה השישית , ( ואדני למלכות ( הספירה העשירית . ( על המערכת

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help