sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

שהוא סוף תקופה , פעמים שהוא מתקיים בצדם של דימויים חדשים ורא שונים שבציור או בפיסול , כגון בקוואטרויצ'נטו הוויניציאני , עד שבסוף הכול משתווה על פי מבנה אופטי אחד . וכשם שהחתכים בגופן של התקופות הגדולות אינם מעלים תמונה השווה תמיד , משום שהלך הרוח האופטי שבנפש אינו שווה מטבע ברייתו בכל העמים שבעולם' —כך על כורחנו אנו משלימים עם העובדה , שבתוך עם אחד — בין נתייחד מבחינה אתנוגראפית בין לאו — באים תמיד םוגי דימויים שונים זה בצד זה . ואתה מוצא כפילות זו באיטליה גופה , אבל אין ברורה ממנה בגרמניה . אינו דומה גליט ואלד לדירר מצד טיפוס הדימוי , אף על פי שהם בני זמן אחד . אולם איננו רשאים לומר , שמשום כך בטלה חשיבותה של ההתפתחות מבחינת הזמן : בעיני המסתכל ממרחק גדול יותר חוזרים שני הטיפוסים האלה ומצטרפים זה עם זה לסגנון משותף , ופירושו של דבר : אנו מבחינים מיד בדבר זה , שעושה את שני האמנים הללו לבניו של דור אחד . וקו משותף זה שבצד שוני אינדיבידואלי גדול מאוד , הוא הדבר שאנו אומרים לתופשו כאן בלשון המושגים המופשטים . גם בעל הכישרון היחיד במינו איננו יכול לצאת חוצה לגבולות מסוימים , ששם לפניו זמן הולדתו . לא כל דבר אפשר לעשותו בכל העתים ; ויש הג יונות , שאין המחשבה תופסת בהם אלא בשלבים מסוימים של ההתפתחות . מינכן , בסתיו 1922 ה . ו .

מוסד ביאליק

האוניברסיטה העברית בירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help