sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פוטר אותו מכל אלה ; כל מה שביכלתו לעשות הוא להבליט ולהאיר את הזיקה שביניהם . ביתר דיוק ניתן לומר , שספר על מוסיקולוגיה עוסק בנושא מחקר המוסיקה . הוא מטפל בשאלות היכן , כיצד ומשום מה נעשה מחקר בתחום זה . הוא מציג לפנינו את חוקר המוסיקה , אדם המתהלך בתוכנו מאז נוצרה המוסיקה ובני אדם התחילו לחפש דרכים להבנתה . משעה שמוסיקאים חורגים מעבר לשלב של נגינת תווים סתם ושואלים את עצמם 'מה משמעות הדבר הזה שאני מנגן , ' ? הם פונים אל מוסיקולוגים — או כפי שתיאר אותם הנזיר תיאודוריקוס במובאה לספר זה , אל 'אנשים היודעים כיצד לדבר על המוסיקה דברי טעם ולחטוף את משמעותה המלאה על סמך שיקולים של ממש' ן — בבקשת הסבר לשאלות המטרידות אותם . אך נמצא , שבמקצוע הומאניסטי כמוסיקה אין התשובות הני תנות בדור אחד יכולות תמיד לספק את יצר סקרנותם של בני הדור שלאחריו . המיכאניקה של המחקר המוסיקולוגי נשתנתה לא פחות מן המוסיקה עצמה . בימי הביניים שלטה בכיפה תפיסתו של בואתיוס , שעניינו של חקר המוסיקה 'בהערכת המוסיקה על פי & כל ועיון' , ואילו בדורות שלאחריו שמו את הדגש ביתרונות האמפיריות המדעית . התמורות בדרכי המחקר , סיבו 1 מניחים שתיאודוריקוס חי במאה הארבע עשרה , בנאפולי . חיבורו , שנשתמר בכתב יד מן המאה החמש עשרר . ( ברומא , ספריית הוואתיקאן נדפס ב Scriptorum de musica medii aevi novam seriem ( פאריס , , ( 1869 בעריכת אדמונד דה קוסמאקר ;( de Coussemaker ) המשפט המצוטט מובא בעמ' 178 של הכרך השלישי . אצל תיאודוריקוס נשמע הד כביכול מדבריו של בואתיוס , בן המאה השישית , שכתב בנוסח דומה : 'הרי הידיעה על מה שעושה השני גדולה ונכבדה היא מעשיית אותם הדברים שהוא עושה ... על כן , מדע המוסיקה מצוין בכר , שהוא מכוון אל תפיסת הדברים בשכל ולא אל עשייתם בפועל ממש' ( ראה , Boetii de institutione musica libri quinque בעריכת גוטפריד פרידליין [ לייפציג , , [ 1867 עמ' . ( 224 2 שם , עמ' . 225

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help