sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

יתר על כן , האידיאלים של הנאורות , והמיתוס של צרפת כ'ארץ החירות , הצדק והשוויון / שמקורו במהפכה , שיבשו את תפיסת המציאות של היהודים , שהתנתקו מן הבחינה הפולחנית והתרבותית מיהדותם והפחיתו את ערנותם כלפי האנטישמיות . לתרדמה זו היו תוצאות חמורות , בפרט בתקופות של משבר מדיני , כלכלי או תרבותי . 'למעשה , הואיל ויצאנו מפרשת דרייפוס , וטרם נכנסנו לעידן הנאציזם , נראתה עדיין האנטישמיות תמימה למדי , ' כתב עמנואל בךל ( Emmanuel Bed ) בניסיון לתרץ את עיוורונו בתקופה שבין שתי מלחמות העולם . אותם אינטלקטואלים ליברליים , שחשו הזדהות גמורה עם צרפת , היו כה רגילים לגילויי החשדנות והשנאה שהופנו כלפי היהודים , עד כי נדמו להם כבלתי מזיקים . כך , ב , 1938 חשב עדיין הרב הראשי , ז'קוב קפלן , שהאנטישמיות נידונה לכישלון , כיוון שהצרפתי אינו מסוגל , מטבעו , להיות אנטישמי , ואילו תבר בךזיאק Robert ) , ( Brasillach שבאותה תקופה הבחין עדיין , כמו שאךל מוךאס , ( Charles Maurras ) בין גזענות על רקע צבע העור לבין מדיניות גזענית , הניח את היפוכו של הדבר : 'מובן מאליו שהצרפתי אנטישמי מטבעו , אלא שאינו אוהב להיראות כמי שרודף אנשים חפים מפשע בגלל עניינים הנוגעים לצבע העור . ' לאחר המלחמה הציע אלבר קאמי ניתוח קולע : ... ' הם ( היהודים ) שכחו כי צרפת , באופן מסורתי , אינה ארץ ליברלית , אלא אדרבא , אחת המסורות הצרפתיות המושרשות ביותר היא המיליטריזם ואי הסובלנות . ' אך בעוד שברזיאק רואה באנטישמיות סגולה הטבועה בעם הצרפתי , קאמי רואה בה מום , אות להיעדר אנושיות . אמונם וביטחונם של היהודים בארץ שבה נולדו , או שאימצו לעצמם כמולדת , היו כה גדולים , שהדבר הביאם לפעמים לידי החלטות אומללות ברגעים הגורליים ביותר בתולדותיהם .

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help