sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הקדמה אילו מימשו הנאצים את תוכניותיהם היתה השמדת היהודים נמחקת מתודעת העמים וצוללת לתהום הנשייה . הימלר עצמו הכריז כידוע , ב 4 באוקטובר ' 1943 שאותו 'דף מפואר' בתולדות גרמניה הוא 'דף בלתי כתוב ואסור שייכתב לעולם . ' 2 מתוך כוונה להעלים לחלוטין את עקבות ההשמדה , הטיל איסור על העלאתה על הכתב . בכך דחה לא רק את הטקסט שהיה עשוי להוקיע את ההשמדה או לתארה תיאור אובייקטיבי , אלא גם את הטקסט שהיה יכול להסבירה או להצדיקה באמצעות האידאולוגיה שחוללה אותה , וכן את זה שהיה עלול להכחיש את קיומה . שכן הכחשת העובדות טומנת בחובה את אישורן בידי אחרים . הסתירה המשמעותית בנאומו של הימלר בין אופיים 'המפואר' של המעשים ובין הסירוב להעלותם על הכתב ובכך להעמידם לשיפוט בני דורם והדורות הבאים , מאירה מיד את אופיים המפלצתי של המעשים ומדגישה הן את חשיבותו של הדיווח ההיסטורי והן את מורכבותו . הקרבנות , לעומת זאת , מודעים היטב לחשיבות העניין . לכתוב את ההשמדה , לומר אותה , היו לאסירי הגטאות ומחנות המוות בבחינת הכרח בלתי נמנע . הם רצו להעביר את הירושה הזאת לאנושות , כדי שתיחרת בזיכרונה ותשמש לקח לעתיד . הצורך הזה הולך וגובר בניצולים ככל שהאירוע מתרחק בזמן . מאז 1945 השמדת היהודים היא נושא למחקרם של היסטוריונים , סוציולוגים , חוקרי תרבות ופסיכולוגים . אחדים סבלו מהרדיפות בעצמם , אחרים התוודעו אליהן ואחרים מגלים אותן . הם מנסים לפענח את הסיבות , להבין את טבעו של אותו עבר , שייחודיותו מערערת את אמתות היסוד שלה , ומאלצת אותם לעתים 1 נאום שנשא הימלר ב 4 באוקטובר 1943 בפני קבוצת אנשי אס אס גרופנפיהרר ( מסמך נירנברג . ( ps 1918 ראה ניתוחו של פרידלנדר לקטע מנאום זה : s . Friedlander , Reflets du nazisme , Paris , Le Seuil , 1982 , p . 103-107 2 בשל משמעות הלוואי של המונח ' = Holocaust שואה' ( ביוונית ובצרפתית.- 'קרבן לאל , ( ' הועדף במקור הצרפתי המונח = Le genocide 'השמדה . '

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help