sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

שנחסכים בהכשרה מועברים לתשלום משכורות גבוהות לבוגריהן . אלה נושרים מהמקצוע בשיעור ניכר , ובכך גורמים לתופעת "הדלת המסתובבת , " הגובה מחיר המתבטא בהגבלת יכולת בתי הספר לגבש את סגל המורים , לפתח את צוות המורים מבחינה מקצועית ולקדם שינויים ארוכי טווח . נשירה זו אינה נתפסת בדרך כלל כמדד בעייתי בעיני מקבלי החלטות , שכן המיקוד בהישגים לימודיים של התלמידים בטווח הקצר הופך להיות המדד המרכזי . אם כן , הכנסת תכניות חלופיות אינה מבוססת על בדיקת עלות-תועלת רבת-משתנים . . 3 מדיניות שכר ועונש ( שכר דיפרנציאלי למורים ) א . תשלום לפי תוצר merit pay ) או - ( performance-based pay הרעיון הוא לתת תגמול דיפרנציאלי למורים על פי הישגי תלמידיהם . נושא זה שנוי במחלוקת מבחינה מהותית ( האם איכות ההוראה יכולה להימדד על פי הישגים לימודיים מדידים בלבד . (? המחקר מראה כי מורים צעירים מדור ¥ -ה פתוחים לרעיון , אבל מטילים ספק אשר לשימוש בתוצאות של מבחני הישגים סטנדרטיים למדידת הביצועים שלהם . ( Coggshall etal ., 2009 ) כמו כן , אין בידינו מחקר התומך ביעילות המדינות של שכר דיפרנציאלי על פי תפוקות ההוראה . ( Johnson & Kardos , 2008 ) בישראל עלה הרעיון בוועדת דברת גם לאור הניסוי המעניין של ארגון המורים "עוז לתמורה . " ובכל זאת , לא נעשה שימוש מושכל בניסיון המוצלח שהצטבר בארגון כנראה משום שעלותו הבהילה את מקבלי ההחלטות . יש לשים לב לכך שמדיניות השכר הדיפרנציאלי מעצימה את המיקוד בתכנית הלימודים , בהוראה , בתהליכי ההערכה ובכל רכיב הניתן למדידה . ב . "המרוץ לצמרת" - ( race to the top ) לאחר אימוץ התפיסה "כי לכל ילד מגיע יותר , " ייתכן שבקרוב נאמץ כאן גם את "המרוץ לצמרת . " על פי מדיניות זו , הנהוגה בארצות הברית , מעניקים תמריצים לתכניות הכשרה ולבתי ספר מצליחים , ואילו קונסים את אלה שאינם עומדים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help