sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

( pre-service ) ומה לפיתוח מקצועי ?( professional development ) מהן הציפיות ממורה מתחיל לאור החשיבות העולה של שלב הכניסה לעבודה ושל התפתחות מקצועית מתמשכת ? בארץ דנים בסוגיה זו בכמה היבטים , לדוגמה : המתווים החדשים בהכשרה להוראה ( מל"ג , ( 2006 מכירים בכך שלא ניתן להקנות את מכלול הידע והכלים הנדרשים להוראה בשלב ההכשרה הראשונית . הכרה זו באה לידי ביטוי בצמצום היקף הלימודים בהכשרה הראשונית ובמיקודה בשישה תחומי ליבה . רפורמת "אופק חדש" מטפלת הן בשלבי הכניסה לעבודה של המורה המתחיל והן בהתפתחות המקצועית שלו . מחקרים חדשים ( היישריק וריינגולד , ; 2009 כפיר , Fresko et ; 2009 ( al ., 2009 מצביעים על כיוונים למיפוי למידת מורים על פני הרצף ועל חשיבות ההכשרה והפיתוח המקצועי למסוגלות המקצועית שלהם . . 2 טשטוש גובר והולך בין תכניות מסורתיות לתכניות חלופיות בשל המחסור הגובר במורים ( בעיית כמות הפונים להכשרה להוראה ) והצורך המתעצם במורים טובים ( בעיית איכות הפונים להכשרה להוראה ) גוברים הניסיונות להביא להכשרת מורים אנשים טובים לזמן קצוב ולהכשירם בזמן קצר . בישראל ישנן תכניות מואצות שונות , כגון תכניות למצוינים ולאקדמאים איכותיים , אולם כולן מתקיימות במוסדות אקדמיים המכשירים מורים , והן מקיפות את כלל תכנית ההכשרה הנדרשת . במסגרת המתווים החדשים בהכשרה להוראה מתאפשר ערוץ הכשרה מואץ לאוכלוסיות נבחרות ואיכותיות , אולם בכל מקרה הדרישה היא לתכנית לימודים מלאה , שמסתיימת טרם הכניסה לעבודה . קבוצות חדשות של הכשרת אקדמאים איכותיים להוראה במתמטיקה ובמדעים עומדות בתנאים אלה . נוסף על כך , מדברים כיום גם על חלופות שבהן השלב הראשון בהכשרה מתבצע לפני הכניסה לעבודה . חלקה השני

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help