sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

משבר ההוראה : מקורות , תהליכים ופתרונות תמר אריאב Teaching is going to be a booming profession in the years ahead ( Arae Duncan , U . S . secretary of education , 22 . 10 . 2009 ) MJO מקצוע ההוראה נמצא במשבר עולמי . למשבר זה שני סימנים בולטים : . 1 מחסור גדול במורים - "מחסור במורים נשאר האתגר הגדול ביותר במערכות החינוך בכל העולם ... וכדי להגיע למצב שכל הילדים ילמדו בבית ספר יסודי בשנת , 2015 נצטרך עוד 18 מליון מורים בעולם" . ( Attard , 2009 ) בארצות הברית לבדה יידרשו עד אז כמיליון מורים , שהם כשליש מכוח ההוראה הנוכחי . ( Duncan , 2009 ) אומדן המורים בישראל על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ( הלמ"ס ) לשנת 2013 הוא , 10 , 658 כמחציתם בחינוך הממלכתי ( מעגן , . ( 2008 . 2 שיח ציבורי המערער על אופן ההכשרה למקצוע ו / או על נחיצות ההכשרה בכלל - שיח זה נמשך כבר כעשור במרבית מדינות , OECD-n והתעצם כרכיב מרכזי בעידן האחריותיות , השקיפות , היעילות ומדידת הישגים לימודיים ברמה לאומית ובין-לאומית . בישראל הובילו את השיח הזה ועדות אל"ה ודברת , אנשי אקדמיה ומשק מתחומי הכלכלה ואף גורמים במשרד החינוך עצמו . העלייה ברישום להכשרה להוראה כאדץ בשנת הלימודים תש"ע היא נקודתית ועלולה למסך את המשבר . בספר משכר ההוראה : לקראת הכשרת מורים מתוקנת ( כפיר ואריאב ( 2008 , מוצגת תמונת מצב מקומית ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help