sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

למורה המתחילה את חייה המקצועיים במערכת החינוך וחווה מצוקות מקצועיות ולמורה ותיקה המקשרת בין מצוקות ילדותה לבין הזהות האישית והמקצועית שלה כיום . המצוקות המתוארות בספר מתייחסות למגזר היהודי , וחלקן נבדקות בקרב צעירים חילוניים ודתיים . פרק אחד בספר עורך השוואה בין חיפוש עזרה בקרב צעירים יהודים לבין חיפוש עזרה בקרב צעירים ערבים . עם זאת , עלינו לציין שהספר אינו סוקר את כל תחומי המצוקה הקיימים בארץ , שהם , למרבית הצער , רבים ומגוונים , או את כל הקבוצות השונות באוכלוסייה המורכבת והרב-תרבותית בישראל , שוודאי חוות מצוקות ייחודיות להן . המחקרים המוצגים בספר בוחנים את המצוקות ואת דרכי ההתמודדות עמן תוך שימוש במגוון מתודולוגיות , החל ממחקרים כמותיים , המספקים תיאור סטטיסטי של סוגי מצוקה ושל דרכי התמודדות ובוחנים קשרים ביניהם לבין מאפיינים אישיים , חברתיים ותרבותיים של אוכלוסיית הצעירים , ועד מנעד רחב של סוגות בתחום המתודולוגיה האיכותנית , בהן הסוגה הפנומנולוגית לבדיקת תופעה כמו תופעת האלימות , שיטת חקר השיח לבדיקת יחסי גומלין בין הפונים לעזרה לבין התומכים בהם ולבחינת תפיסת ה"אני" של הפרט במצוקה , ומחקר עצמי ביקורתי לבחינת זהות אישית ומקצועית . חלק מן המחקרים המוצגים בספר זה משלבים מתודולוגיה כמותית ומתודולוגיה איכותנית . פרקי הספר מתייחסים לאופן שבו צעירים בישראל הלומדים בבתי ספר יסודיים ועל-יסודיים תופסים את מצבי המצוקה שהם חווים , את מידת פנייתם לעזרה במצבים אלה ואת מידת הסיוע שהם סבורים שהם מקבלים ממקורות פורמליים ובלתי פורמליים . כמה מן הפרקים מציגים גם את תפיסותיהם של המבוגרים שעמם הצעירים באים במגע , כגון מורים ויועצים חינוכיים . פרק 1 מתמקד ברקע תיאורטי עדכני בתחום פניות לעזרה בקרב מתבגרים . הפרק מציג את תהליך קבלת ההחלטה בדבר פנייה לעזרה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help