sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

המצוקות עולות גם בתחומים אחרים , שנדווח עליהם בפרקי ספר זה . כחוקרים בתחומי החינוך והחברה אנו מנסים לייצר ידע נרחב על מצבים מעין אלה , ועוסקים שנים מספר בשאלות כגון : מהם מצבי להץ ומצוקה של צעירים במערכת החינוך ובחברה בכלל ? ממה נובעים מצבי הלהץ והמצוקה בקרב הצעירים ? מהן ההשלכות של הלחץ ושל המצוקה על הסתגלותם של צעירים לדרישות הסביבה ? כיצד מתמודדים הצעירים עם מצבי להץ ומצוקה ? מהם מקורות העזרה שבני הנוער פונים אליהם , ומהי מידת יעילותם בעיניהם ? כיצד תופסים אנשי חינוך את אופן התמודדותם של תלמידים עם מצוקות ? מצבי להץ ומצוקה של צעירים בישראל נמצאים בצומת המפגיש שלושה נתיבים : הראשון - תהליכים התפתחותיים בעלי אופי אוניברסלי , המאופיינים בהשתנות מהירה של המציאות הפסיכו-חברתית של הפרט , שמערערת את שיווי המשקל הפסיכולוגי שלו ; השני - המציאות המיוחדת של המדינה והחברה הדינמית והרב-תרבותית בישראל של היום , המזמנות מצבי להץ ייחודיים לצעירים בארץ ; השלישי - ההתנסויות בתוך מערכת החינוך , המייצרות מצוקות הנובעות מן הצורך לעמוד בדרישות אקדמיות . צעירים החווים מצבי להץ ומצוקה נדרשים להתמודד עמם ללא הפוגה , על מנת להסתגל לדרישות הסביבה ולהמשיך בחיים יצרניים מתוך תחושה של רווחה . התמודדות יעילה מחייבת שימוש במשאבים חיצוניים , שהצעירים יכולים לבחור מתוך מאגר רחב של מקורות פורמליים ובלתי פורמליים שהסביבה מעמידה לרשותם . הספרות המקצועית בתחום מצבי להץ וחיפוש עזרה מלמדת אותנו שקיים פער מסוכן בין הצורך לקבל סיוע מגורם חיצוני לבין הנכונות להשתמש בו . חלק ניכר מן הצעירים הנחשפים למצבי להץ בוחר להימנע מפנייה לעזרה על אף הסבל הכרוך במצבים אלה . ההימנעות מפנייה לעזרה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help