sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

את דברה בדו " ח שפרסמה ב 4 ביוני . 1985 לעומת שני החברים האחרים בוועדה - דוד בכור ומקס קנת המנוחים ברקוביץ לא היה שופט , דבר שלא מנע ממנו להציג בסיום הדיונים חוות דעת מרשימה משלו . מדבריו אביא את פסקת הפתיחה , שאכן מלמדת על הכותב ובוודאי מחזקת את דבריו של דוד חזוני המציג את הרב ברקוביץ כ"הוגה דעות מוסרי . " וכך כותב הרב : אין ספק שלנאשמים סטבסקי ורוזנבלט לא רק שלא היה חלק ברצח ד " ר ארלוזורוב , אלא שגם לא היה שום יסוד בכדי להאשימם . מכיוון שהרצח היה טרגדיה לאומית , שמסביבו התרקמה פרשה שלמה בהיסטוריה של היישוב בארץ ישראל - פרשה שלצערנו עדיין לא נסתיימה - עלינו להדגיש את הנימוקים העיקריים שבכוחם הגענו למסקנתנו . מסקנתי מיוסדת על חקירת העדים שהופיעו לפני הוועדה ועל מחקר אישי בפרטי כלים של המשטרה של החקירה המוקדמת ושל בית משפט המחוזי שדנו בזמנו בחקירת הרצח ועד שיפוטם של הנאשמים . ובסוף הדו " ח שלו , בדברי הסיכום , הוא אומר : "אין שום ספק שלסטבסקי ולרוזנבלט לא היה שום חלק ברצח ארלוזורוב . אין ספק שכל תכלית חקירת המשטרה הייתה להטמין האמת . על כגון זה קונן הנביא : 'ויקו למשפט והנה משפח "' ( ישעיהו ה : ז . ( אכן איש מוסר היה ברקוביץ , אך לקביעתו הנחרצת בפרשת הרצח ועלילת הדם ? שכמוה גרס ב 934 ו גם הרב אברהם יצחק הכהן קוק - לא הגיע רק על סמך אינטואיציה ואמונה , כי אם על יסוד העובדות וניתוחן , בדומה לשופטים בכור וקנת . זכות גדולה עמדה לו לאליעזר ברקוביץ , שהוא נמנה עם חברי הוועדה הממלכתית והיה שותף לפסיקתה החד משמעית . יוסי אוזימאיר רמת גן תורת המוסר של עדי אופיר לעורכים , ברצוני להגיב על מאמרו של אסף שגיב על תורת המוסר של עדי אופיר " אימפריית הרוע " ( תכלת וו , סתיו התשס " ב / ו . ( 200 אופיר מפציר בנו להימנע מלעולל רעות טריוויאליות ויחסיות ובתוך כך מתעלם מרוע מוחלט שאירע לנו . גם לקאנט היה פעם טוב מוחלט שבעזרתו , כך חשב , יכול אדם להתמודד עם כל רוע , והוא הרצון הטוב , המציית לציווי המוסרי שלא על מנת לקבל תמורה אלא כתכלית בפני עצמה . לאחר המלחמה ביקר הנס יונס המנוח אצל פרופסור גרמני שהתנהגותו שלא כמו ההתנהגות של מורו מרטין היידגר - הייתה ללא דופי . אותו פרופסור אמר ליונס : "בלי קאנט לא הייתי יכול לעשות זאת . " סיפור מעורר השראה על הפילוסופיה של המוסר בגרמניה הנאצית . אבל אפילו קאנט לא היה יכול לסייע אילו היה הפרופסור מגיע לאושוויץ ; שכן , על פי עדותו של פרימו לוי , מן הקרבנות , המכונים "מוזלמנים , " נשלל כל רצון : "אין לראות אותם כבני אדם חיים . יש המהססים לכנות את מותם

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help