sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מאז שנות השלושים של המאה 20-ה מרבים לערוך בארצות הברית מחקרים אמפיריים בנושא . בתצפיות המובאות בספר זה ניסיתי לקשור בין הממצאים האמפיריים מן הספרות , שרובם מתייחסים לאוכלוסיית מחקר של ילדים אמריקניים , לבין האוכלוסיה הישראלית על כל גווניה . לעתים מצאתי התאמה בין הממצאים מן הספרות לבין התצפיות שערכתי , ולעתים נמצא הבדל גדול ביניהם . גם ההתאמה וגם ההבדלים עשויים לתרום להבנה שלנו בנוגע להתפתחות החברתית של ילדים בארץ , וכן להבנת תהליכים חברתיים תלויי תרבות . עבודתי במדריכה במעונות יום לגיל הרך אפשרה לי שנים של תצפיות . היא סייעה לי גם ליצור קשרים עם ילדים , גננות , מטפלות , מפקחות , מנהלות ורכזות , וכן קשרים עם מגוון רחב של אוכלוסיות : ילדים מבתים מבוססים , ילדים טעוני טיפוח , ילדים ממשפחות חרדיות , ילדים למשפחות עולים מארצות חבר העמים או מאתיופיה , ילדים ערבים , ילדי עובדים זרים , וכמובן גם עם הוריהם של הילדים . התצפיות נעשו בגנים שונים ועל ידי מספר רב של צופים ושל צופות , כך שגם ללא מערך מחקרי מתוכנן ניתן לראות בהם מגוון מייצג של אוכלוסיית הילדים והמחנכות בארץ . חלק גדול מהתצפיות נערכו על ידיי , ואת השאר ערכו תלמידותיי , סטודנטיות במכללת סמינר הקיבוצים ובאוניברסיטת תל אביב , י במסגרת קורסים בהתפתחות רגשית ובהתפתחות חברתית שלימדתי במהלך השנים . אני מודה להן על כך שהרחיבו והעשירו את הידע שלנו בתחומים אלה . בספר זה אציג את מארג ההתפתחות החברתית התקינה-נורמטיבית של הילד מלידתו ועד הכניסה לבית הספר - שש השנים הקריטיות והמשמעותיות ביותר בחייו . בשנים אלו בונה הילד בעזרת יחסיו הביןאישיים את הכלים , את המיומנויות , את ההתייחסויות , את הערכים , את הגישות ואת המטרות שישפיעו , לחיוב או לשלילה , על איכות החיים שלו בילדותו ובהמשך חייו . ו טובה אהרון , לאה אוחנה , נעמה אנגל , שרון ארגוב , טל גולן , כרמית גפן , דינה ויגלין , רותי זילכה , רוני זנדברג , לאה יחזקאל , עדי לוי , ליטל כהן , איב לישנר , רינת ניר , נורית נשר , קרן סגל , אינה פתר , קרן קורניק , מרים קירשנבאום , לימור רוזנבלום , ריבית רום , יעל שטראוס .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help