sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

תופסות אחיזה ומייחסות ליחיד חשיבות רבה , ומכתיבות ציווי חברתי להיות עצמאי , נחוש והישגי . קונפליקט זה שבין יחיד לחברה מתבטא בחברה הישראלית במיוחד בקיום בו-זמני ופרדוקסלי של שיתוף פעולה לצד תוקפנות . בהיותנו חברה הנתונה במלחמה ובקונפליקט אלים ממושך גוברת חשיבותו של המרכיב התוקפני , שהיה בתחילה מכוון בעיקרו כלפי האויבים מסביב , אבל חלחל לאטו אל תוך החברה עצמה והפך לאחד האיומים הגדולים של חיינו ושל חיי ילדינו במסגרות החינוכיות . מרכיב נוסף המחבל בתקינות החברתית בישראל , והוא סממן של חברות תעשייתיות בכלל , הוא העובדה שהחברה העירונית ברובה איבדה את תחושת הקהילתיות . ילדים כבר אינם משחקים בשכונה או ברחוב . בימים של טרום-טלוויזיה וטרום-מחשב שלטו בכיפה שני עיסוקים מרכזיים בחיי הילדים . האחד היה עיסוק חברתי : בילוי שעות אחר הצהריים עם ילדי השכונה במשחקי חברה ברחוב - משחקי מחבואים , קפיצה בחבל , חמש אבנים , שוטרים וגנבים או טיפוס על עצים . העיסוק השני היה אינטימייחידני - קריאת ספרים . כיום מתרחשת העתקה של מגוון פעולות שנעשו קודם לכן במרחב הציבורי אל המרחב הפרטי . באזורים עירוניים ממעטים ילדים לשחק ברחוב . המשחק עבר אל הבית , ועיקרו באמצעים אלקטרוניים . ילדים לומדים במהירות כיצד להפעיל אמצעי תקשורת אלקטרוניים ואת שפתם , וכך הם אינם תלויים עוד בהוריהם ובמבוגרים אחרים . יתרה מזאת , לעתים חשים ההורים זרים ונעדרי מקום והבנה בעולמם של הילדים ה " טכנולוגיים . " עם זאת , חשוב לזכור שילדים יכולים להסתגל בקלות רבה לשינויים בעולם הטכנולוגי , אולם את שפת החיברות , את ההתחברות הבסיסית האמתית לאחר , יכולים וחייבים להקנות בתחילה מבוגרים - הורים ומחנכים כאחד . לילדים נחוץ ליווי ותיווך של מבוגרים שבעצמם חוו תהליכי ליווי ותיווך כאלה בילדותם . תהליכים אלה נחוצים להם כדי שאחר כך יוכלו להמשיך ולהתפתח ביחסי הגומלין שלהם עם עמיתיהם ולבנות עמם את תרבות העמיתים שלהם . חיפוש קצר במאגרי המידע האקדמיים העולמיים באינטרנט בתחום ההתפתחות החברתית בגיל הרך מעלה מאות רבות - אם לא אלפים - של מאמרים בנושא זה שנכתבו ברחבי העולם , בייחוד בארצות הברית .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help