sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מוריהם הטובים ביותר : עמיתיהם , בני גילם , ולצדם אנשי החינוך , שילוו אותם במהלך שנותיהם במסגרות חינוכיות שונות . ההתפתחות החברתית של ילדים בגיל הרך היא נושא מרתק ומלהיב . בתוך פחות משלוש שנים לומדים ילדים רכים את שפת הדיבור החברתי , את שפת הרגשות ואת שפת המחוות והבעות הפנים , וכן מנהגים , נורמות התנהגות , חוקים וערכים . כל אלה יקבעו במידה רבה את יכולתם להשתלב באופן יעיל ומקדם בחברה . במקביל לניסיון להתאים את עצמם לעולם המבוגרים , בונים הילדים תרבות משלהם , הסמויה לעתים קרובות מעיניהם הבלתי בוחנות של המבוגרים , לרבות המחנכים . בעשורים האחרונים ירד גיל הכניסה למסגרות חינוכיות , ופעוטות החלו ליצור אינטראקציות עם עמיתים בגיל מוקדם יותר . הדבר תרם לעלייה בחשיבותו של הנושא החברתי ובעניין שהוא מעורר גם במחקר וגם בתיאוריה . בעולם המורכב של ימינו תורמות יכולות חברתיות טובות לביטחון העצמי . הן מסייעות לבנות יכולות להיות בן זוג טוב והורה טוב , ליצור חברויות ולשמר אותן , להשתלב כהלכה במקומות עבודה , ולשמור על יחסים הוגנים , תקינים ומקדמים עם עמיתים ועם חברים . כישראלים אנחנו מייחסים חשיבות רבה להשתלבותם החברתית של ילדינו במסגרות חינוכיות . אחת הסיבות המרכזיות לשליחת ילדים בגיל צעיר מאוד למעונות בארץ היא : "שילמד להיות חברותי , שישחק עם ילדים אחרים בני גילו . " חברים מלווים אותנו מהגן , דרך בית הספר היסודי ואחר כך בית הספר התיכון . אילו הדבר היה אפשרי , היינו גם מתגייסים לצבא כולנו יחד , וממשיכים את חיינו בחבורות שחבריהן מכירים זה את זה עוד מימי תנועת הנוער . לצד תהליכים תרבותיים כלל-עולמיים , מתקיימים בחברה הישראלית תנאים ייחודיים בעלי השפעה מכרעת על היחסים החברתיים ועל תהליכי החיברות והחינוך להתנהגות חברתית . נראה שבחברה הישראלית מתרחשים שני תהליכים מנוגדים , הנובעים ממיקומנו בין מזרח למערב . מצד אחד מושם דגש חזק על חברותיות , על קירבה , על לכידות ועל חברויות ארוכות טווח - שהם מאפיינים של חברות מסורתיות-קולקטיביסטיות ; מצד שני - עמדות אינדיווידואליסטיות , האופייניות לחברות תעשייתיות ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help