sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

היא אותה תופעה מיוחדת של המאה העשרים , המחול המודרני , השנייה , היא מסורת הבלט , n Danse d ' ecole המלומד , על תקנוניו הקפדניים בדבר יופי , חן , הרמוניה ושווה כוחם - הגוף המאונך האצילי , תקנונים הנמסרים מדור לדור מאז חצרות המלוכה האירופיים בתקופת הרנסנס . ריינר , סימון פורטי , סטיב פקסטון וכוראוגרפים פוסט מודרניים אחרים משנות השישים , לא אימצו אסתטיקה אחת שאיחדה ביניהם . במקום זאת הם אוחדו בגישתם הרדיקלית לכוראוגרפיה - בדחף שלהם להמציא מחדש את אופן המבע במחול . בתחילת שנות השבעים נדמה שהופיע סגנון חדש שיש לו חוקים אסתטיים משלו . בשנת 1975 פרסם מייקל קירבי מהדורה של כתב העת ד רמה ר ו וי ו שיוחדה למחול הפוסט מודרני . המהדורה היתה מהראשונות שפרסמה בדפוס מונח זה ביחס למחול , היא הציעה הגדרה לז'אנר החדש : על פי התאוריה של המחול הפוסט מודרני , הכוראוגרף אינו מסתמך בעבודתו על שיקולים חזותיים . המבט פנימי : התנועה אינה נבחרת מראש בעבור מאפייניה אלא נובעת מהחלטות , מטרות , תכניות , תבניות , חוקים , בעיות או מושגים כאלו או אחרים . כל תנועה שמתרחשת בפועל בהופעה תתקבל בברכה כל עוד היא מתאימה לעקרונות המגבילים והמכתיבים שנקבעו מראש . לפי קירבי , מתנגד המחול הפוסט מודרני למוזיקליות , למשמעות , להגדרת תפקידים , למצב רוח ולאווירה והוא משתמש בתלבושות , בתאורה ובחפצים שימוש פונקציונלי גרידא . כיום נדמית הגדרתו של קירבי מצומצמת מדי . היא מתייחסת רק לשלב אחד - למחול הפוסט מודרני האנליטי - מתוך השלבים השונים בהתפתחות המחול הפוסט מודרני , שלבים שאת מאפייניהם ברצוני לתאר להלן .

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help