sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פוקין וחסידיו בבלט הקיסרי של סנט פטרסבורג מהווה נקודת פתיחה טבעית לספר הרואה בבלט רוס אב רוחני לבלט המודרני . את המהפכה שיזם פוקין המשיכו לקדם יורשיו בקבוצה של דיאגילב . עם ניז'ינסקי , חצה הבלט את סף המודרניזם , עם מאסין , הוא כרת ברית עם הפוטוריזם , עם ניז'ינסקה , הוא קלט לקרבו את השיטה המופשטת של הקונסטרוקטיביזם , עם בלנשין , הוא חבר לאידיאליזם נאו קלאסי . תחת כל אחד מהכוריאוגרפים האלה , עוצב מחדש הרפרטואר , והשתנתה תפיסת המודרניות . אבל כולם פעלו בתגובה לאותם תכתיבים שהנחו את פוקין - שהבלט ישגיח בעולם שסביבו ויבטא חזון סובייקטיבי . שאר הפרקים בחלק הפותח של הספר בוחנים את עבודתם של הכוריאוגרפים האלה מנקודת המבט הכפולה הזאת וחוקרים בכל אחד מהמקרים את מקורות עבודתם ואת האידיאולגיה המנחה אותה . סיפור הישרדותה הכלכלית של הקבוצה מאלף כסיפור המהפכה האמנותית שהיא חוללה . בלט רוס היה מיזם בימתי עצום , קרקס נודד של רקדנים , מוזיקאים , מלחינים , מעצבים , ציירי תפאורה , פסנתרני חזרות , יצרני פיאות ואנשי פרסום . הקבוצה , שתמיד קשה היה לכלכלה , איימה לקרוס כמה פעמים במהלך עשרים שנות קיומה . בניגוד לתיאטראות הקיסריים , שהתקיימו בתמיכת הממשלה , היתה הקבוצה יציר השוק החופשי וכבר מימיה הראשונים נאלצה לשנורר כספים . דיאגילב לווה כסף מכל מקור אפשרי , הוא התמקח ונאבק להשיג עסקאות טובות עם מפיקים ומכר נכסים כשלא נותרה לו כל ברירה אחרת . החלטותיו לא היו לרוב אלא פתרונות זמניים - פשרות עם הנסיבות שאפשרו לקבוצה לשרוד , אבל גם שינו קלות את אופיה . בלט רוס החליף מגוון מלבושים בעשרים שנות קיומו . אמנם המחול היה מקור פרנסתו העיקרי , אבל הוא גם הציג כמעט עשרים מופעי אופרה . בלונדון הופיעה הקבוצה על במות מיוזיק הול , במונטה קרלו , כאורחת של בית האופרה המקומי . לעתים לא היתה

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help