sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

לתיאטראות הקיסריים , שם קיבל דיאגילב ב 1899 מינוי נחשק כעוזר מיוחד למנהל המוסד המסובסד . פועלם הקיסרי הראשון - במקרה גם החוזה הבימתי הראשון שלהם - היה הפקת הבלט סילביה . העבודה מעולם לא יצאה אל הפועל , אבל כפרויקט המגייס שישה מהאמנים של מיר איסקוסטבה , היתה סילביה סנונית ראשונה לשיטה השיתופית שפיתח דיאגילב בבלט רוס . אף על פי שבקסט ובנואה קיבלו כמה חוזים נוספים אחר כך , המשיך דיאגילב בתפקידו רק שנתיים . פיטוריו , תוצאה של תככים בירוקרטיים שהוחרפו מחמת יהירותו , סתמו את הגולל על שירותו הממלכתי . אבל רק אחרי המהפכה של , 1905 שביטלה כל תקווה לרפורמה בבירוקרטיה האמנותית של המדינה , הפנה דיאגילב את מבטו לארצות אחרות . ב 1906 הוא ארגן תערוכה עצומת מימדים של אמנות רוסית בפריז , ובשנה אחר כך הפיק שם סדרת קונצרטים של מוזיקה רוסית . ב 1908 הוא הציג באופרה של פריז את בוריס גודונוב , לראשונה מחוץ לרוסיה , ובשנה אחר כך את עונת האופרה והבלט המסמנת את לידתו הלא רשמית של בלט רוס . הסקירות ההיסטוריות של בלט רוס פותחות כמעט תמיד בדיאגילב ובחבריו המעצבים שהתלוו אליו במסעו מפטרסבורג לפריז . ספר זה גם הוא נפתח בבירה הרוסית . אבל הוא נפתח עם קבוצה אחרת של גיבורים ומזווית אחרת . בלט רוס היה בראש ובראשונה קבוצת מחול . אף על פי שהכוריאוגרפים היו אולי הרכיב הכי פחות מוערך בתפריט , הם שהעניקו למפעלו את זהותו הייחודית . מיכאיל פוקין מעולם לא השתייך לחוג של מיר איסקוסטבה , ואפילו כשהתחילו ההכנות לעונה של , 1909 היתה לו היכרות שטחית בלבד עם אנשי המפתח בקבוצה . כבר מההתחלה אם כן , התקדמה דרכו בנתיב שונה . האמנות שלו לא נבעה ממורת רוח מהריאליזם , אלא מהאמונה שהבלט בסוף המאה התשע עשרה נכשל בהבעתם של תפיסת יופי מודרנית ושל חזון פואטי אישי . המרד הכוריאוגרפי שהנהיגו

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help