sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

במספר תערוכות שהגדירו את הטעם הריאליסטי של התקופה . אבל תרומתו הגדולה מכול היתה כתב העת שייסד בסנט פטרסבורג ב 1898 וערך עד לסגירתו ב . 1904 מיר אי ? קוסטבה היה לרוסיה ככתב העת The Yellow Book לאנגליה - משב אוויר רענן בעולם האמנות המעופש . כתב העת היה מחויב ליופי , מחויבות שהביאה להחרמתו בידי המבקרים ברוסיה , שגישתם היתה תועלתנית , ותרם לקידום אמנים שעבודתם קראה תיגר על האמצעים ועל המטרות של האסכולה השלטת בציור הריאליסטי . כבר מתחילתו , פזל מיר איסקוסטבה למערב - עם מאמרים ורפרודוקציות שהציגו בפני הציבור הרוסי ציירים ששויכו לסימבוליזם ולפוסט אימפרסיוניזם . טעמו של כתב העת היה שמרני לגמרי . למרות נטייתו לעכשווי , זכתה האמנות מעברה הרחוק של רוסיה לתשומת לב מיוחדת - עניין שהגיע לשיאו בתערוכה המפוארת של דיוקנאות מהמאה התשע עשרה שארגן דיאגילב ב , 1905 פועלו החשוב האחרון ברוסיה . לכתב העת היה גם צד ספרותי , וגם בו הושם דגש על החדש - בהשתתפות כותבים סימבולסטים מובילים , ומאמרים שמתחו ביקורת קשה על המוסדות האמנותיים במדינה . בשנים הראשונות של המאה העשרים עמד מיר איסקוסטבה במרכזה של תנועה רחבה שהטיפה לתמורה אמנותית כמעט בכל חזית אפשרית . אף על פי שדיאגילב היה הכוח המניע של כתב העת , הוא נכתב במשותף . לצדו עמדו חברים ותיקים , ביניהם גם אלה שישתייכו אחר כך לגרעין האמנותי של בלט רוס . חשובים מכול היו אלכסנדר בנואה וליאון בקסט , ציירים שגילו את ייעודם האמיתי במעצבי תפאורה ויצרו את סגנונה המזהה של הקבוצה בעבודות כדוגמת קלאופטרה , הסילפידות , שחרזאדה ופטרושקה . ידידותם עם דיאגילב החלה בשנות התשעים המוקדמות של המאה התשע עשרה והבשילה במהלך העשור לשותפות מקצועית אינטימית . הם עבדו אתו על מיר איסקוסטבה ובאו בעקבותיו

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help