sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בלט רוס . בארצות הברית היו בלט ת'יאטר , Ballet Theatre ) היום אמריקן בלט ת'יאטר , ( שבימיו הראשונים שימש להצגת עבודותיו החשובות של בלט רוס , וניו יורק סיטי בלט , ( New York City Ballet ) שמנהלו האמנותי , ג'ורג' בלנשין , היה כוריאוגרף הבית האחרון של הקבוצה . אפשר להוסיף גם כמה קבוצות קצרות קיום לרשימה Theatre de la Danse - של ברוניסלבה ניז'ינסקה , הקבוצה של אידה רובינשטיין , Ballet intime של אדולף בולם , וכן מוסדות מבוססים כדוגמת האופרה של פריז ותיאטרו קולון בבואנוס איירס , בכולם הפיחה חיים הצטרפותם של בוגרי בלט רוס . העובדה שהבלט משגשג היום בכל קצווי תבל נכונה בעיקר בזכות בלט רוס . במשך כל שנות קיומה היתה הקבוצה מקום מפגש לאנשים מפורסמים , מוכשרים וזוהרים . אבל דמות אחת התנשאה מעל כולם - סרגיי דיאגילב , האמרגן שאין שני לו , שהנהיג את בלט רוס מאז לידתה של הקבוצה , ועד למותו ב 1929 שהביא לקצה . דיאגילב היה אדם בעל כוח רצון אימתני וטעם מוקפד מאין כמותו , בעל ידע אנציקלופדי וסקרנות בוערת - נפוליאון של האמנויות ואיש רנסנס כאחד . הוא נולד ברוסיה ב 1872 ובגיל שלושים כבר הותיר את חותמו . לעתים קרובות הוא כונה חובבן , ואכן , בנעוריו , שלח את ידו במגוון פעלים . אבל יוזמותיו המוקדמות הביאו לתחייתה של האמנות הרוסית , לא פחות , וסיפקו לו גם חניכה מצוינת לעתיד . אביו של דיאגילב , איש צבא , ייעד את בנו לשירות המדינה . אבל אף על פי שהלך בצייתנות ללמוד משפטים בסנט פטרסבורג , היו לדיאגילב תכניות אחרות . הוא נרשם לקונסרבטוריון , בתקווה להיות מלחין . אולם כישרונו לא השתווה לשאיפותיו , והוא ויתר על הרעיון , מבלי לנחש שלחוויה תהיה השפעה מכרעת על הצלחת הקריירה הבאה שלו . באמצע שנות התשעים של המאה התשע עשרה החל דיאגילב להשקיע את מעייניו באמנויות החזותיות . הוא כתב ביקורות , נעשה אספן וארגן את הראשונה

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help