sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מדרך הבימוי החדשנית של במאים כדוגמת וסוולוד מירהולד וקונסטנטין סטניסלבסקי . לא כל הניסויים הללו הניבו פרי , ורבים מהם נעלמו לאחר עונה אחת . אבל במשותף , הם סייעו להסרת עולה של המאה התשע עשרה . יחד עם זאת , מעולם לא התכחשו הכוריאוגרפים של בלט רוס התכחשות גמורה לעבר . למרות כל פריצת הגבולות שלהם , הכירה לרוב עבודתם במורשתו . במהלך כל עשרים שנות קיומה , נותרה שפת הדיבור שלה , הצעדים , התחביר והרטוריקה של הבלט הקלאסי . לפיה התאמנו הרקדנים בשיעוריהם היומיים , ובה השתמשו אפילו הכוריאוגרפים החתרנים ביותר של הקבוצה , לפחות חלק מהזמן , כשפה משותפת . לצד שפת המחול האקדמי , ( Danse d'ecole ) הם אימצו גם דבר נוסף מן העבר - את הרעיון שמקור המשמעות במחול הוא בתנועה . בניגוד לרבים מבני תקופתם אם כן , מעולם לא כפרו הכוריאוגרפים של בלט רוס ביסודות הקלאסיציזם . הם נפטרו רק מהמוסכמות של שלהי המאה התשע עשרה שנהפכו להגדרתו . בדומה לסופרים רבים מאותה התקופה ששאפו לזהות מסורת ספרותית חיה , התאמצו גם אותם כוריאוגרפים להגדיר מחדש את מהותה החיה של ירושת הקלאסיציזם בעבור המאה העשרים . בעשותם כך , הם הכשירו את הקרקע לניצחון הנאו קלאסיציזם באמצע המאה העשרים - סגנון שהופיע לראשונה בשנות העשרים . אבל השפעתו של בלט רוס אינה מתבטאת רק בכוריאוגרפיה . שנות העשרים , השלושים והארבעים עמדו בסימן לידתן של קבוצות בלט חדשות רבות , קבוצות שחבו לרוב את השראתן ולפחות חלק מזהותן לבלט רוס . בין אלה נמנים האנסמבלים הנודדים השונים של "בלט רוס , " שירשו את המוניטין ואת הרפרטואר של קודמתן המהוללת והפיצו אותם בכל רחבי העולם . באנגליה , כללו הצאצאים את בלט ויק ולס Vic Wells ) , Ballet שנעשתה אחר כך רויאל בלט , ( בלט רמבר ( Ballet Rambert ) ובלט מרקובה דולין - ( Markova-Dolin Ballet ) כולם נוסדו בידי בוגרי

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help