sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

שורשיה של הקבוצה ברוסיה , מקום הולדתם של הרקדנים הראשונים שלה , של כל הכוריאוגרפים שלה ושל רבים מהמלחינים והמעצבים האמנותיים שלה . אבל בלט רוס מעולם לא הופיע ברוסיה , ואחרי 1909 לא נותרו לו עוד קשרים רשמיים עם המדינה . החל בשמה ( שפירושו "בלט רוסי" בצרפתית , ( היתה הקבוצה יציר המערב . פריז היהה עיר הולדתה , וישי , מקום מותה . ביניהן , היא מצאה את ביתה על במות בשלוש יבשות . קיום נודד זה הותיר חותם עמוק על בלט רוס והגדיר מחדש את זהותו לא פעם . אבל אפילו בימי עלומיה , הציגה הקבוצה עבודות שנבדלו מהתפריט הרוסי הביתי . באולם מרינסקי בסנט פטרסבורג קנו הבלטים של מריוס פטיפה את שליטתם - עבודות באורך מלא כדוגמת היפהפייה הנמה , ריימונדה ולה באיאדרה . אבל בבלט רוס , מייסודו ועד , 1914 נשמר מקום של כבוד לדרמות במערכה אחת ול"מיניאטורות" הליריות של מיכאיל פוקין - ה"בלט החדש" שהתקיים רק בשולי תרבות המחול הרשמית של רוסיה . כבר מההתחלה , אם כן , היתה ההתבדלות אבן פינה לזהותה של הקבוצה , סיבת קיומה מאחורי המולת המהפכות החוזרות ונשנות שלה . ברפרטואר הוצגו ביטוייו הרבים של המודרניזם - הסימבוליזם , הפרימיטיביזם , הקוביזם , הפוטוריזם , הקונסטרוקטיביזם , הנאו קלאסיציזם ושאר "איזמים" רבים אחרים שחלפו בשמי האופק האמנותי של התקופה . נדמה כי במשך עשרים שנה היה בלט רוס עסוק בניסוי מתמשך , ניסוי שתוצאתו המיוחלת היתה הרחבת אפשרויות המבע של הבלט . דבר לא נותר כשהיה : נושאי העבודות , שפת התנועה , הסגנון הכוריאוגרפי , המרחב הבימתי , המוזיקה , עיצוב התפאורה , התלבושות ואפילו חזותו הפיזית של הרקדן - כולם נשאו את חותם החיפוש אחר צורות חדשות . הרעיונות שמהם נבטו ניסיונות אלה הגיעו לעתים קרובות מאמנויות אחרות - ציור , מופעי אוונגרד ובמיוחד מה"דרמה החדשה , " שעברה מהפכה כתוצאה

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help