sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר בהיסטוריה של הבלט במאה העשרים , לא היתה קבוצה שהשפיעה השפעה עמוקה ומרחיקת לכת כמו הבלט רוס . הקבוצה פעלה במשך עשרים שנה בלבד - מ 1909 עד - 1929 אבל בשני העשורים האלה היא עשתה את הבלט אמנות חיה ומודרנית . בלט רוס יצר את הקלאסיקות הראשונות של המאה העשרים : הסילפידות , ציפור האש , פטרושקה , אחר הצהריים של פאון , פולחן האביב , תהלוכה , כלולות , האיילות , אפולו והבן האובד , עבודות שכולן מבוצעות גם היום . הוא טיפח כמה מהכוריאוגרפים יוצאי הדופן של המאה - מיכאיל פוקין , ואצלאב ניז'ינסקי , ליאוניד מאסין , ברוניסלבה ניז'ינסקה וג'ורג' בלנשין - ודרכם השפיע על התפתחות הכוריאוגרפיה עד לשנות השבעים של המאה העשרים . הוא שידך בין המחול לאמנויות האחרות ויצר זיווגים יוצאים מגדר הרגיל - שיתופי פעולה שכללו מלחינים כדוגמת איגוד סטרווינסקי , קלוד דביוסי , מורים ראוול ומרגיי פרוקופייב , וציירים כדוגמת פבלו פיקסו , נטליה גונצ'רובה , אנדרה דרן ואנרי מאטיס . מתוך אינספור הרקדנים שפעלו בשורותיו יצאו מורים ומאסטרים לבלט שהמשיכו את פעולתו בערים הגדולות וביישובי הספר של מדינות המערב . ואם אין די בכל זה , יצרה הקבוצה גם קהל מעריצים לבלט ששימש תקדים לקהלים העממיים של ימינו . לולא התקיים בלט רוס , היתה ההיסטוריה של הבלט במאה העשרים שונה לגמרי .

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help