sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

התנגדה לעתירה של נשות הכותל , ניתנים לביטול . ואולם , כאשר נדרשו לדון במקרים של הקבוצות השונות שביקשו מבית המשפט להתיר להן להתפלל בהר הבית , אם במניין ואם באופן פרטי , העדיפו השופטים את עמדת הרבנות הראשית , אשר ביקשה לאסור כניסה למקום . בנוסף לכך , יש להסתייג מהאזכור האוהד של חזוני למנהגים העותומניים התקפים במקומות הקדושים , כאילו היה זה תקדים שראוי להסתמך עליו . ראשית , עתה , משיש לנו ישות יהודית מדינית אשר סוף סוף כוננה ריבונות במולדת היהודית , יש להחליף כל חקיקה עותו מנית וכך להפכה לבלתי רלוונטית , ובמיוחד בשל מהותה המוסלמית . שנית , לחקיקה העותומנית ולמנהגים העותו מניים , אשר הרחיקו את היהודים מהר הבית ( למעט במקרים בודדים כמו הביקור של משה מונטיפיורי , ( היה תפקיד מרכזי במסקנות האנטי יהודיות שאליהן הגיעה הוועדה הבינלאומית שמינו הבריטים ב 929 ו בעקבות התפרעויות הערבים באותה שנה . מהומות אלה , שהסתיימו במותם של 133 יהודים , החלו ביזמת המופתי , בחצרות הר הבית . משם זרמו הרוצחים , האנסים והפורעים מתוך שערי חראם א שריף לירושלים , צפת וחברון . שנה לאחר מכן הכריזה הוועדה שהכותל הנו חלק מחראם א שריף , בהיותו רכוש הווקף . המשמעות המעשית של ההכרזה הייתה איסור על יהודים לתקוע בשופר בכותל . זה , לדידי , אינו גילוי של שיא הרגישות בפתרון סכסוך . כיום מזכיר יאסר ערפאת תדיר את מסקנות הוועדה כדי להצדיק את התנגדותו לכל הסדר בירושלים אשר לא יעניק לו זכויות ריבוניות על הר הבית , כמו גם על הכותל , ובנוסף לכך , ימנע מיהודים לבצע כל חפירה ארכיאולוגית תחת מתחם חראם א שריף בהר . המדיניות של ישראל בקשר להר הבית מאז , 1967 שבית המשפט העליון תומך בה , היא בבחינת גול עצמי . עתה , בעקבות ויתוריו של אהוד ברק בקמפ דייוויד ב , ' יזמה ישראל סטייה מן הסטטוס קוו , צעד שהפלשתינאים והאמריקנים הבינו אותו כפגיעה באינטרסים שלה . מדיניות זו הובילה למצב מבשר רע , שבו אימצה הרשות הפלשתינית מדיניות נגדית שתכליתה להוציא מידי ישראל מקומות קדושים נוספים . במהלך המהומות האחרונות , נפל קבר יוסף בשכם לידי הערבים , אשר ניסו מיד להפוך אותו למסגד , תוך הריסת רכיבים יהודיים קודמים . בית הכנסת מן המאה השביעית ביריחו הוצת פעמיים וקבר רחל בבית לחם היה מטרה למתקפות ירי רבות . ובכל הנוגע לסוגיית הר הבית , אשר קודמה לראש סדר היום של הדיונים בקמפ דייוויד ב , ' נמצא הממסד הישראלי בנקודה שבה הוא חייב לבחור : להתחשב במקומו המרכזי של המקום למרקם הזהות העצמית היהודית או להיכנע בשם הפשרה וההקרבה העצמית . העובדה ששופטי בית המשפט העליון נתנו יד לכניעה זו , ובה בעת גילו עמדה "נועזת" יותר דווקא בעניינים פעוטי ערך יחסית כמו נשות הכותל , היא נקודה שהייתה צריכה לעלות ברשימתו של חזוני . ישראל מידד שילה

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help