sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מבוז כלפי בית המשפט העליון או מייאוש ומתחושת חוסר אונים אל מול האקטיביזם השיפוטי שהציבור הורגל בו . חבל שגורדון אינה מזכירה סיבה שלישית אפשרית : הציבור בוחר לשתוק משום שהוא רואה בפסיקה זו כראויה , כבעלת ערך וככזו המקדמת את החברה הישראלית . האוטונומיה של הורים בגידול ילדיהם אינה מוחלטת וראוי להגביל אותה במצבים שבהם קיימת פגיעה בטובת הילד . הציבור הישראלי שותק משום שהוא מבין את הפסיקה באור הנכון : ניסיון אמיץ וחיובי להטמיע עיקרון מוסרי ודמוקרטי ראשון במעלה בקרב הציבור . ורדית רביצקי מבשרת ציון לעורכים , כאשר דוד חזוני , הכותב מטעם העורכים " ) שנה בצל השפיטה , " תכלת , 10 חורף התשס " א , ( 2001 / דן באקטיביזם של בית המשפט הישראלי ובהסתערויותיו החודרניות לתחומים הנחשבים באופן מסורתי כנמצאים מחוץ לתחום השיפוט שלו , הוא נוגע , בין היתר , בעתירת נשות הכותל . אלא שאני יצאתי מבולבל ממסגרת ההתייחסות ומן ההקשר שבחר חזוני לביקורת שלו . חזוני מעיר שבית המשפט פרץ גבולות קיימים בשאלה אילו טקסים דתיים אפשר לנהל במקומות הקדושים ביותר בארץ . במשך למעלה מעשור ( הדיון הראשון היה ב 989 ו וההחלטה הראשונה ניתנה ב ( 1994 עתרה קבוצה קטנה של נשים לבית המשפט העליון בדרישה להורות לממונה על הכותל המערבי להתיר להן להתפלל , פעם בחודש , באתר סמוך לכותל ובקשר עין עם המתחם . כפי שחזוני מציין , בית המשפט העליון - בהרכב שבו ישבו שלושה מן השופטים הליברליים ביותר ( אליהו מצא , טובה שטרסברג כהן ודורית בייניש ) - נעתר ב 22 במאי , 2000 בפסק דין הופמן 1 נונכ"ל משרד ראש הממשלה , לעתירתה של קבוצה זו . ואולם , הביקורת של חזוני אינה מביאה בחשבון עובדה המצביעה באופן ברור ובולט על הצביעות של בית המשפט : התעלמותו מדרישה מקבילה אשר הונחה לפתחו בשלושת העשורים האחרונים , מאז העתירה של החוגים הלאומיים ב 968 ו . הדרישה לנוכחות יהודית דתית מוכרת בתוך החומות של מתחם הר הבית , בהתאם לחוק ולהיגיון , נדחתה באופן שיטתי בתגובתו של אותו בית משפט לעשרות עתירות שהוגשו בפניו . חזוני רשאי להצטער על העובדה שהשופטים , במקרה של נשות הכותל , פלשו לטריטוריה בעלת פוטנציאל נפיץ , במקום שבו הרגישות הייתה אולי מחייבת העדפת הסדרים לא רשמיים . יחד עם זאת , תחושת העוול האמיתית בשל טיבו של האקטיביזם של בית המשפט הייתה צריכה להיות מופנית כלפי משוא הפנים הברור שבית המשפט נוקט כאשר הוא מפלה בין שתי הקבוצות בין נשים פמיניסטיות " מתקדמות , " ובין גברים אורתודוקסיים " חשוכים . " בפסק הדין בעניין עתירת נשות הכותל קבעו השופטים , בעצם , שהרגשות הדתיים של הרבנות הראשית , אשר

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help