sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

ג . אירוע של התמודדות עם ההנהלה של הכנס ; ד . קבוצת יישום - חיבור לנושאים בפרספקטיבה שמחוץ לגבולות ההתרחשות בכנס ; חיבור לרצף החיים ; ה . הרצאות ופרקים עיוניים . הכיוון של הכנס לא השתנה לאורך השנים : הכנס חוזר ומתנהל באותה המתכונת ומשתחזרות בו אותן תופעות . הזרם הטוויסטוקאי הצרפתי הוא אולי ה"אדוק " ביותר בעניין זה Trist ) . (& Sofer , 1959 . 2 המסוות הסוציו טכנית . ( sotio-technical systems ) לפי מסורת זו מאבחנים את מה שקורה בארגון בראייה של מערכת המביאה בחשבון בו בזמן ידע פסיכולוגי חברתי והיבטים טכניים , ובעקבות האבחון - מציעים התערבות מקצועית Emery ) . (& Trist , 1969 זוהי מסורת הקושרת מבנה ותהליך . הרעיון הוא שהאבחון ייעשה מתוך ראייה פסיכואנליטית , ואילו שינוי מבנה הארגון ייעשה לא באמצעות התערבויות פסיכולוגיות ופסיכואנליטיות . כיוון החשיבה הוא אמנם פסיכואנליטי , אך ההתערבות מתבצעת דרך המבנה . הזרם הסוציו טכני עבר שינויים רבים . חלק מהמעורבים בנושא אינם פסיכואנליטיקאים ; חלקם מהנדסים העובדים על פי עקרונות של הנדסה ושיפור ארגון . הפעולה באמצעות המבנה ותהליכי העבודה אינה בלעדית לאסכולה הסוציו טכנית . כך , ב 995 ו כתב אליוט ז ' אק מאמר שבו הצהיר שכל שאמר קודם לכן על הגנות ארגוניות ממוסדות וכיוצא באלה - הכול טפל , ומה שחשוב הוא מבנה נכון של ארגון . ( Jaques , 1995 ) בדבריו אלה הוא עשה אידיאליזציה של המבנה , והפך אותו לפנטזמה . הוא הפך אותו לאידיאל ארגוני . מגישתו המעודכנת ניתן להסיק שאם הארכיטקטורה נכונה , תיעלמנה החרדות המפריעות לבני האדם . . 3 מסורת ויניקוט pnbr 1 ( Winnicott ) : i > > mr קבוצה רעיונית היושבת בתווך , בין שתי המסורות הקודמות . המושגים המרכזיים שאנשי אסכולה זו משתמשים בהם הם . Transitional Object , Transitional Time , Transitional Space זוהי יצירה של סביבת מעבר באזור הדמדומים שבין מציאות לדמיון , מרחב המחולל אירוע חברתי ואירוע נפשי כאחת ; עם משמעויות שלא כולן רק ב"כאן ועכשיו . " הטענה היא כי באזור המעבר קורה השינוי המחשבתי והרגשי , ושעל ארגונים לטפח איכויות של אזור כזה במסגרתם . ( Gilles , 2002 ) nbnosn . 4 של קורט לוין : א . ה קטכתס : T התנסות קבוצתית לא מובנית הנעשית בגישה הומניסטית ועל בסיס ידע פסיכולוגי חברתי nr tnn . ( Bradford , Gibb & Benne , 1964 ) לא בוטאה מחויבות מודגשת לפסיכואנליזה , אך בהחלט ניכרת השפעה של רעיונות שפותחו במסגרתה . מושג המפתח של הנמנים על אסכולה זו הוא "כאן ועכשיו . " במושג זה הכוונה היא לא רק להתייחסות למה שקורה בנוסח "כאן ועכשיו אתם אתי" ( כלומר , אם X מספר משהו מבחוץ דווקא כאן ועכשיו , בודקים את משמעות הדבר ב '' כאן " וב " עכשיו . (" הכוונה היא גם לכך שדיבור על משהו מבחוץ נחשב לבריחה . לפי אנשי האסכולה הזאת הטכניקה דורשת להתמקד רק במידי , במה שמתרחש כאן ועכשיו . ב . - Learning Experience התנסויות מובנות ומובנות למחצה , המשמשות כמקור ללמידה ולהכללה אישית וארגונית .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help