sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פסיכואנליזה ארגונית ללא ספה " איתמר רוגובסק 1 ל היסטורית הלן ייעשה , אלא ניסיון כמאמץ לדבר של על המשגה מסורת - טוויסטוק באמצעות לא הצגת מתוך דילמות עמדה לא אפולוגטית פתורות ; ולא זאת כסקירה להוציא את היחס לפשיזם , שביחס אליו אין כלל מקום לדילמה . זהו דיון על האובייקטים החדשים של הפסיכואנליזה , וקודם כול יש להכיר בכך שאובייקטים חדשים כרוכים גם בהתייחסות אל סובייקטים חדשים . אנחנו כיום אנשים אחרים מאלה שחיו בתקופתו של פרויד . ( Baulero , 1997 ) במקורה עסקה הפסיכואנליזה באובייקטים מסוימים , והותירה בחוץ אובייקטים רבים אחרים : ילדים , קבוצות , נשים , ארגונים , מוסדות ; הפריה חוץ גופית , פונדקאות ואימוץ ; אסונות שונים והגירה מסיבית . כך לא זכו בראשית הדרך לדיון מפורט גם מטרות הפסיכואנליזה , כללי הפרשנות , השפעת התרבות על הריפוי ועוד ועוד . את מסורת טוויסטוק ניתן לראות כניסיון חלוצי להתמודד עם האובייקטים החדשים שפרויד לא התייחס אליהם בזמנו ; ואם יש אובייקטים חדשים , יש גם סובייקטים חדשים . בהתייחס לארגונים , הפסיכואנליזה עוסקת בלא מודע של הארגון . זה משותף לכל האסכולות שצמחו במסגרתה . הפסיכואנליזה של הארגון עוסקת ב " מיניות " של הארגון . בשם החוק , ובשל ריבוי ההגבלות על ההתנהגות בתוך ארגון , ישנה כיום נטייה "לזרוק את התינוק עם המים " - וכך מתבסס ארגון ללא מיניות . התוצאה הנובעת מכך היא ארגונים יבשים , מנוכרים . ( McKinlay & Starkey , 1998 ) להלן כמה הערות היסטוריות בהקשר זה : ס מארקס ראה את ההיסטוריה כשרשרת מתפתחת שכולה מלחמת מעמדות . הנרי לפברה טען - כפרפרזה - שההיסטוריה היא ההיסטוריה של עיוות רעיונות . זוהי היסטוריה של דעות במחלוקת הדברים המובאים כאן נמסרו כהרצאה הפותחת במסגרת הכנס "מסורת טוויסטוק - פרספקטיבה ישראלית " שהתקיים בתל אביב ב . 7 . 1 . 2004 הטקסט חותר להיות נאמן לאופן הבאת הדברים במקורם , לעתים על חשבון כללים מקובלים לגבי מאמרים המובאים בדפוס .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help