sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

עבודתנו הטובה ביותר מתרחשת כאשר איננו יודעים את אשר אנו עושים * רוברס פרנץ' ופיטר סימפסון תרגום : דנה שוורץ ואמיר קופפרשמידט מבוא במאמר זה כוונתנו היא לחקור כיצד ומדוע אנו עושים את אשר אנו עושים בעבודתנו כיועצים וכחוקרים , לאור חלק מהרעיונות ומהתיאוריות של ווילפרד ביון . טענתנו היא כי "ההנחה היחידה " שביון מניח היא כי "הדעת מתפתחת באמצעות החשיפה לאמת " . ( Symington & Symington , 1996 ) בביטוי "התפתחות הדעת " התכוון ביון ליכולת לפעול ביתר עקביות וביתר תשומת לב ביחס לאמת . אמת זו סומנה על ידי ביון באות , " 0 " ומשמעה "המציאות המתגלמת בכל דבר שהוא" . ( Bion , 1984 a ) נתייחס לכך כאל "האמת של הרגע" . ( truth-in-the-moment ) בהמשך לכיוון חשיבה זה , ובהתייחס לעבודתנו , ההשקפה שלנו לגבי הנחתו של ביון בנוגע להשפעותיה של חשיפה לאמת היא כי למידה נובעת מתוך פעולה על הסף שבין ידיעה לבין אי ידיעה . הפעילות המרכזית המחברת את המחקר הארגוני שלנו , הייעוץ , הניהול וההוראה - דהיינו "למידה " או "התפתחות הדעת" - כרוכה בחשיפה לאמת של הרגע . הדבר תלוי במידה רבה ביכולת להשתהות על הסף שבין ידיעה לבין אי ידיעה . במאמר זה אין הכוונה לנסות ולהוכיח את הנחתנו . במקום זאת נחקור את הרעיונות הניצבים מאחוריה ונדגים את השלכותיה על עבודתנו . אנו טוענים כי "אי ידיעה את אשר אנו עושים " יוצרת שיטת עבודה הכרוכה במיקוד באמת של הרגע . שיטה זו דורשת את אימוצה של עמדה ( disposition ) המתאימה לעיסוק באי ידיעה . עמדה זו תתבסס , ראשית , על ההכרה בכך שלמידה עשויה להתרחש מתוך עבודה על סף זה שבין ידיעה לבין אי ידיעה ; ושנית , על הנכונות להמתין עד אשר ייווצר איזשהו דפוס והתובנה הנדרשת תושג . נציג דוגמאות לשיטת "אי הידיעה את אשר אנו עושים , " מתוך עבודתנו השוטפת . נסיים בבחינה עד כמה ניתן להגדיר עבודה זו כ " עבודה הטובה ביותר , " ובדיון ביחסים שבין ידיעה לבין אי ידיעה . במקורו נכתב המאמר לכנס השנתי של החברה הבין לאומית ללמידה פסיכואנליטית של ארגונים , ( 1 SPSO ) שנערך בטורונטו בשנת 999 ו . המאמר מתפרסם כאן על פי הרשאה שניתנה על ידי כותביו .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help