sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

עת חשובים ביותר Harvard Educational Review , Teachers College Record , Journal of ) . ( Curriculum Studies התפתחויות אלה ניזונות מן ההסכמה הרווחת כיום בקרב החוקרים , שלפיה יש ערך מרכזי לתהליכים רפלקטיביים . אחת הסיבות לכך היא שמורי מורים נדרשים לפתח יכולות אלה בקרב הסטודנטים להוראה כדי שאלה יהיו מסוגלים לחשוף את הידע האישי פרקטי שלהם , לבחון את תהליכי ההוראה שלהם ולפתח תהליכי חקר העולה מן המעשה . כאמור , מאז שנות התשעים של המאה העשרים גדל היקף המחקר של מורי מורים על עבודתם ( למשל : ;( Samaras & Freese , 2006 ; Loughran & Russell , 2002 בין היתר התפרסם גם כרך עב כרס בשם Handbook on self-study research ם Loughran , Hamilton , LaBoskey & Russell , ( , ) 2004 ונוסד כתב עת חדש בנושא . ריבוי המקרים של מורי מורים החוקרים את עבודתם הרחיב גם את השימוש במתודולוגיות שונות ( למשל מחקרי פעולה , מחקר עצמי ומחקרים שיתופיים ) , ( Zeichner , 22007 ) וכיום מרובות המתודות שבהן נעשה שימוש במחקרים הללו . עם זאת , המשותף לכל המחקרים הללו הוא שמורי מורים הם בעלי הידע ושהוא נובע מעשייתם ומחקירתם העצמית . אחת המתודות שהולכות ותופסות מעמד חשוב במחקר של מורי מורים על העשייה שלהם היא ' מחקר עצמי . ' אולם שיטת מחקר זו נמצאת עדיין בחיתוליה . ( Cochran-Smith & Zeichner , 2005 ; Craig , 2008 ) מספר הספרים שיש בהם אוסף של מחקרים עצמיים המתמקדים בנושאים ייחודיים הוא מועט ( למשל , Tidwell & Fitzgerald , , ( 2006 וגם בהם מושם דגש במתודולוגיה ולא במה שמורי מורים לומדים ממחקריהם . במיוחד חסרים בהם קולם ותפיסותיהם של מורי המורים . ( Dinkelman , 2000 ) מתוך כך פועלת קבוצת חוקרים באגודת AERA ח American Educational Research ( ( Association , 2006 לחיזוק מעמדם של המחקר העצמי ושל מחקרי הפעולה של מורי מורים בעיני הקהילייה הרחבה של העוסקים בחינוך ובעיני קובעי מדיניות חינוך . בהיבטים רבים , למחקר עצמי בהכשרת מורים יש קשר למחקרי פעולה או לחקר מקרה . מבחינה זו מתבססות שיטות מחקר אלה על רפלקציה , המכוונת בעיקר להבנת העשייה יותר מאשר לשם הסברתה . ( Milner , 2007 ) רבים מהמאמרים בקובץ זה עשויים להוסיף לקהילה המקצועית ידע חשוב בדבר הכשרת מורים ; לאורך הגיליון שולבו מחקרים של מורי מורים , החוקרים את עבודתם בתחומים שבהם הם מלמדים או פועלים במכללה : מרצים , מדריכים פדגוגים , מדריכים דיסציפלינריים , ראשי מסלולים או בעלי תפקידים אקדמיים אחרים . הכותבים חושפים היבטים שונים של ידע פרקטי וידע עצמי הנובע מניסיונם המקצועי וממומחיותם בתחום שבו הם פועלים ושאותו הם חוקרים . הידע שאותו חושפים מורי המורים משמש אותם להסביר את עבודתם ולהבין טוב יותר את דרכי פעולתם ואת תפיסת החינוך שלהם .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help