sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

המורים נעה בין עולם הפרקטיקות לבין העולם המדעי והתאורטי ובכך שעל העוסקים בהכשרת מורים ליצור חיבורים בין העולמות . החיבורים המתהווים במהלך המחקר , על משמעויותיהם , נתפסים כרכיב מרכזי בהתפתחותם המקצועית של מורי המורים . במחקרים של מורי מורים נבחנים סוגי הידע השונים שלהם ושל עמיתיהם ; נחשפות הדרכים שבהן נוצרים סוגי הידע ; נחקרים האופנים שבאמצעותם מכשירים מורי המורים את הסטודנטים להוראה ; ונבחנות אפשרויות לשיפור ההוראה והכשרת המורים . ( Capobianco , 2007 ) עיסוקם של מכשירי מורים בעבודת מחקר חיוני לטיפוחם המקצועי , הן ברמת הקהילה המקצועית שאליה הם משתייכים הן ברמה המקצועית האישית . ככל שמחקרים יזמנו שילוב בין הידע האישי פרקטי של ההכשרה לבין הידע העיוני ציבורי כך יתחזק היחס החיובי והמכבד לעיסוק בהכשרת מורים . ידע זה עשוי לתרום לכך שהכשרת מורים תוכר כפרופסיה הדורשת מומחיות ייחודית ; הוא מאפשר למורי המורים לשלוט בהתפתחותם המקצועית , יוצר מערכת תומכת למורי מורים מתחילים ומנוסים ומאפשר להוביל חידושים ושיפורים באיכות ההכשרה . ככל שהלגיטימציה למומחיות הייחודית של מורי המורים תתעצם , כך יתמתנו הלחצים הניכרים לקבוע פיקוח חיצוני על ההכשרה ( Cochran-Smith , 2006 ) ותגבר ההתייחסות של קובעי המדיניות לתוצאות המחקרים הללו . אם הקהילייה הכללית של מחקר החינוך תכבד את המחקר העצמי ואת הידע שהוא תורם להכשרה , כי אז תתעצם השפעתו . זאת ועוד , מחקרים חיצוניים עשויים להעצים את מחקריהם של מורי המורים , אך הם אינם מספקים את התובנות שהעושים במלאכה עצמם עשויים להגיע אליהן . כדי להעצים את ההצדקה לפרופסיונליות של הכשרת מורים יש לשאוף לתרגם את הידע האישי פרקטי הנובע ממנה לידע ציבורי . שני סוגי הידע שונים זה מזה ולשניהם נודעת חשיבות בהכשרת מורים . הם נבחנים זה מזה באופיים ובמטרתם . הידע האישי פרקטי נובע מהחוויה הסובייקטיבית ותלויית ההקשר של מעשה ההוראה , מהידע האישי תרבותי ומניסיון החיים של האדם . הוא אידיוסינקרטי , סמוי , דינמי , מסתעף , אסוציאטיבי ואינטואיטיבי ( שריג , . ( 2000 לעומתו הידע הציבורי מכוון להבנת תהליכים ועקרונות העומדים בבסיס העשייה ( פנייבסקי ושטטפלד , . ( 2003 הוא נדרש להמשגות של אותה חוויה , לבניית מודלים והכללות , הוא הצהרתי וחותר ליצירת עקרונות , תאוריות והסברים , שניתנים להעברה בקהילה המקצועית ( פריצקר , . ( Ur , 2000 ; 2003 דרך הבנייתו קשורה לתהליכים קוגניטיביים , כגון שיום , הבחנה , ניתוח , בחינת תאוריה או פיתוחה . מחקר של מורי מורים , החושף את הידע האישי פרקטי שלהם ומתרגם אותו לידע ציבורי , מעצים את הידע המקצועי של קהילת המומחים בהכשרת מורים ואת החוקרים עצמם . ידע זה חשוב במיוחד לנוכח כמה התפתחויות : הביקורת על הפרופסיונליות של מורי מורים , הדרישה לבחון מחדש תפיסות של הכשרת מורים , הקריאה לרפורמות הנדרשות בה וצורך העולה לקביעת מדיניות ברורה של הכשרה להוראה Cochran-Smith ; Brouwer & Korthagen , 2005 ) . (& ZZeichner , 2005 ברמה המקצועית האישית , העיסוק במחקר קשור להתפתחות שחלה בתפיסת תפקידם של מורי מורים ; תפיסה זו באה לידי ביטוי בדרישות החדשות ממורי מורים , שלפיהן הקידום מותנה במחקר ובפרסומים . בעשור האחרון חל מעבר ממצב שבו מורי מורים לא יכלו להשתמש במחקר על עבודתם כחלק מתיק העבודות שלהם , למצב שבו המחקרים מתפרסמים בכתבי

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help