sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

רמת ההקשר האינטר סובייקטיבי רמה זו נוגעת ליחסים המיידיים ולאינטראקציה שסיפור הזהות עוסק בה . מכיוון שכל תוצר לשוני מיוצר ומובנה באינטראקציה , ההקשר חיוני להבנת הטקסט המסופר . ההקשר האינטר סובייקטיבי מנחה את השימוש בלשון , המאפשרת הבנה הדדית . הקשר זה משפיע על מצבי הרוח , על הכוונות ועל המוטיבציות במהלך יצירת הנרטיב של סיפור החיים וגם על היחסים בין המספר לבן שיחו . ההקשר האינטר סובייקטיבי חיוני להבנת סיפור החיים מכיוון שהוא משפיע על ההתנהגות הלשונית של הצדדים המעורבים : מה נשאל , מה נאמר , מה צריך להבהיר וכיצד . הרפלקסיביות חיונית כי חשוב שהמאזין או מנחה הקבוצה ידעו שהשפעות האינטר סובייקטיביות נוכחות גם כשלא מודעים אליהן , בזמן ההקשבה או יצירת הסיפור . גם היחסים הנרקמים בין המספר למאזיניו הם חלק מההקשר וגורם המשפיע על התוכן של סיפור החיים . לעתים , יש בסיפור החיים הפניות ברורות למערכות יחסים רלוונטיות , כגון הערות על תפקידים של גורמים , יחסים קודמים , רגשות ועוד . גם כאשר אין ייחוס ברור בטקסט , אפשר להסיק על ההקשר האינטר סובייקטיבי ( מתוך דפוסי שאלות ותשובות או סמני רגשות . ( לפיכך , ראוי לקרוא את הסיפור ולחפש את ההקשר שבתוכו הוא נבנה . בסיטואציה של מפגש דיאלוגי חשוב לברר מה המשתתפים חושבים על מטרות המפגש , מה יחסם לשותפים הנוספים , וכיצד הם רואים את יחסי הכוחות בין הנוכחים . כדאי גם לנסות לקשר בין המאפיינים של אירוע המפגש הספציפי לסיפור המסופר . הידע בנוגע להקשר המיידי הכרחי להבנת הסיפור , ויש לספקו וגם לחקור אותו כחלק בלתי נפרד מעבודת הפרשנות . רמת ההקשר החברתי-קולקטיבי רמה זו נוגעת להקשר החברתי-היסטורי שבו מתרחשים החיים שעליהם מסופר . תיאורטיקנים סוציולוגיים , כגון בורדייה ) Bourdieu , 1992 ( וגידנס ) Giddens , 1991 ( שפיתחו את תיאוריית

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help