sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

צורכי הנועץ / המטופל . כלומר , הימנעות של היועץ מלמלא את הפונקציות החסרות של הנועץ . עיקר העבודה הפסיכואנליטית המודרנית מושתת על שיתוף הנועץ בתובנות הנוגעות לדילמות שהוא מעלה , בהנחה שחיבור עמוק יותר למניעיו ולצרכיו , ותובנות עמוקות על חסמיו יעלו את ' דרגות החופש' של הנועץ בתחומים הטעונים בעבורו . במענה לשאלה המטא תיאורטית על מחויבותו האתית של היועץ ( תשובתו לשאלה : " מיהו הקליינט , ( " ? אפשר להניח כי מחויבותו האתית של יועץ בעמדה פסיכואנליטית תהיה נתונה בראש ובראשונה לנועץ . היועץ חותר לחשוף את התפיסות הסובייקטיביות ( מטבען ) של הנועץ , אינו נדרש לעמת אותן עם נקודות מבט חיצוניות ( של אחרים בארגון , ( ומחויב לתחושת המשמעות של הפרט הנועץ ( דובר , . ( 2005 יועץ זה הוא בעל מחויבות עמוקה לסודיות כלפי הנועץ , גם אם יש בכך סתירה לכאורה לצרכים המזוהים של הארגון . עם זאת , קרוב לוודאי שיועץ בעמדה פסיכואנליטית יבחן אם במהלך דיאלוג הייעוץ עולות שאלות הנוגעות לנאמנותו המקצועית ולסודיות המקצועית , ואם כן , מהן ? כמו כן , יועץ זה יכול כמובן להיעזר בכלים פסיכואנליטיים לצורך העמקתו של שיח הייעוץ סביב שאלות של סודיות ו / או קונפליקט נאמנויות . יועץ ארגוני המשמש יועץ פנים בצבא יכול למצוא את עצמו פעמים רבות במערך מורכב שבו הוא מייעץ לבעלי תפקידים בכל מיני דרגות , המשרתים באותה מערכת ; מערך ייעוצי הידוע לנועצים . ייתכן שיועץ זה יישאל במישרין פעמים רבות אם הוא מחויב לסודיות , וקרוב לוודאי שיידרש לעמוד במבחני נאמנות שונים . יתרה מכך , גילויי חשדנות יכולים גם לעלות באופן לא מודע , ולצורך חשיפתם היועץ יכול לעקוב אחר ה reverie שלו . כלומר , היועץ יכול לבחון באילו רגעים במפגש הוא חש אווירה של חשדנות או זהירות , ולחלופין אם במהלך המפגש הוא נזכר בנועץ אחר מתוך החטיבה . היועץ יכול לבחון אם התכנים שעולים בו אסוציאטיבית מרחיבים את תובנותיו ביחס לנועץ ( למשל , נזכר במקרה דומה שיכול לשמש דוגמה טובה , ( אך יכול גם להיעזר במודעותו לכך שהאסוציאציה מעוררת בו אי נוחות , למשל , התעוררות תחושה הולכת וגוברת של קונפליקט נאמנויות . אפשר לשער כי אי הנוחות קיימת גם אצל הנועץ , גם אם אינו מציינה במפורש , וייתכן שאף אינו מודע לה . השימוש ב reverie יכול להרחיב את הדיבור עם הנועץ . לדוגמה : " בפגישה היום מצאתי את עצמי פעמים אחדות נזכר בע , ' ואני תוהה אם אסוציאציה זו עולה רק אצלי או שמא הדברים שאתה מעלה בשיחתנו היום הם מבחינתך מעין דיאלוג שאתה עצמך מנהל עם . 'ע האם תוכל לשתף אותי בכך " ? אפשרות נוספת : " אני חש היום כי אתה מהוסס וסגור יותר מכפי שאני רגיל לראות אותך . וכן , בפגישה היום אני נזכר פעמים אחדות בל' מפקדך . אני תוהה אם הזהירות או אי הנוחות שלך בפגישה היום קשורים לידיעה שלך על קשר ייעוץ שלי עם , 'ל ואולי חשש שלך מהטיה שלי בשל כך . " עמדה פסיכואנליטית מחייבת מרחב שבו לשאלות אלו יהיו מקום וזמן . ההנחה היא שהנועץ יכול לצאת נשכר מחקירה זו , אך סוגיות אלו מחייבות השתהות , עמדה של הוויה ( being ) ותפיסת ההתבוננות וחקירה של כוונות כבעלות חשיבות מרכזית . לפיכך , חקירה מסוג זה מחייבת בין השאר סובלנות רבה לעמימות . לעומת זאת , לחץ לפעולה , לתוצאות וליוזמות נתפס כפועל נגד האפשרות לבסס מרחב התבוננות . ברנשטיין ( 2007 ) במאמרו המתאר את המתחים הרבים סביב התהוות פורום ' את פתח' בתוך ארגון ' אפק' – ארגון של אנשי מקצוע הפועלים מתוך עמדה פסיכואנליטית , מגדיר את ההנחה הפסיכואנליטית על הקושי של התנהלות שיש בה מחויבות להתבוננות בצד מחויבות לפעולה : ... " אירועים אלה של פעולה נתפסו כהתקפה על המשימה העיקרית של התבוננות , למידה והבנה מעמיקה . משמע , שאנו עצמנו רואים סתירה אינהרנטית

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help