sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מה שכן נראה מבטיח הוא מציאת דרכים שיש בהן משום שאר רוח , שיביאו לשיתוף בפרקטיקות רוויות משמעות , למתן גישה למשאבים המעשירים את השתתפותם , אופקיהם - וזאת על מנת שיוכלו להעלות את עצמם על מסלולי למידה שאתם להזדהות . יש לערבם בפעולות , בדיונים , בשיקולים ובמחשבות המחוללים שינוי המוערכות על ידיהם . אם אנו מאמינים שאנשים יצרניים הם המישמים השקדנים של תהליכים ארגוניים הוצבו , ושהמפתח לביצוע ארגוני נאות הוא קביעת תהליכים יעילים המכתיבים את האדם , אזי יש להנדס חזור והנדס תהליכים אלה בדרכים מופשטות , ואחר כך לגלגלם ליישום . זאת , אם אנו מאמינים שהעובדים תורמים למטרות הארגון על ידי השתתפות רבת ביוזמות שלעולם לא תוכלנה ליפול בשבי תהליכים ממוסדים , אזי נמעיט בהכתבות ; מתוך חשד שהכתבת יתר מחלישה אותה יצירתיות התורמת לשכלול הפרקטיקות . יהיה להבטיח שהארגונים שלנו בנויים מקהילות המפתחות את הפרקטיקות הללו , ושהן . נצטרך להעריך את העבודה של בניית קהילה , ולוודא שלמשתתפים תהיה גישה הנדרשים לשם לימוד ; שיש להם מה שנדרש לפיתוח תהליך של למידה , כדי לבצע ולקבל החלטות שבהן יבואו לכלל ביטוי מכלול ידיעותיהם . נראה הגיוני ומובן מאליו , עלינו לשאול את עצמנו מדוע זה לעתים כה קרובות מוסדותינו בהפקת תוצאות אלה , ואפילו מתייצבים כנגדן בקנאות בלתי נלאית . ניתן לייחס בצדק האשמה לקונפליקטים בין אינטרסים , למאבקי כוח , ואפילו לרשעות אנושית . אבל זו מדי פשטנית , ופסימית יתר על המידה . לזכור שמוסדותינו הם בגדר תבניות , ושתבניות אלה אחוזות בתוך ההבנות , והתיאוריות שלנו . מבחינה זו התיאוריות שלנו מעשיות מאוד , כי הן ממסגרות לא הדרכים שבהן אנו פועלים , אלא גם - ואולי ביתר חשיבות כאשר התבנית שלנו קשורה חברתיות - את הדרכים שבהן אנו מצדיקים את פעולותינו לעצמנו ולאחר . בהקשר לפעול ללא הצדקת פעולותיך בתוך השיח המתנהל במוסד . תיאוריה חברתית בדבר תהליך הלמידה אינה בגדר יוזמה אקדמית בלבד . דרך התבוננות את מחקרינו האקדמיים , אך היא גם רלוונטית לפעולות היום יום שלנו , למדיניות הטכנולוגיות , המוסדיות והחינוכיות שאנו מעצבים . לכן , מסגרת המשגתית אודות תהליך הלמידה היא בעלת ערך לא רק לתיאורטיקנים אלא לכולנו : מורים , הורים , צעירים , בני זוג , עובדי בריאות , מטופלים , מנהלים , עובדים , מתווי מדיניות , כל אלה שבדרך זו או אחרת חייבים לפעול לקידום הלמידה ( שלנו עצמנו ושל אחרים ) , בקהילות שלנו ובארגונים שלנו . אי לכך , הכתוב כאן מיועד הן לאיש התיאוריה והן ; הוא נכתב מתוך מחשבה תיאורטית ומעשית כאחת . הלמידה בהקשר האינטלקטואלי מנסה לשרת קהלים מרובים , אציע פרספקטיבה שהיא מצרף של מספר גישות ולא בוויכוחים , במפרטים הטכניים ובפולמוסים של קהילה אקדמית כלשהי . למעשה , כל

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help