sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

שלנו : להעמיקן ולהרחיבן , לבחון אותן ולחשוב עליהן מחדש . הפרספקטיבה אינה בלתי מוכרת לנו , אבל יחד עם זאת יש בה כדי להפיץ אור חדש על עולמנו . זו המושג "קהילת פראקסיס " אינו חדש ואינו ישן . יש לו צביון של חידוש וצביון של מחודשת עם הברור והמובן מאליו כאחת ; ואולי שילוב זה הוא המעלה בנו את התוכנות ביותר עבורו . מחדש של תהליך הלמידה של פראקסיס" מורחב המיקוד על העמדה המשתתפת ועל ההשתמעויות הרחבות מנת להבין את תהליך הלמידה ולתמוך בו . המשמעות היא שתהליך הלמידה קשור בהתערות בתוך הקהילה ובתרומה לפעילות בה . המשמעות היא שתהליך הלמידה מוביל לזיקוק הפראקסיס שלהן ולהבטחת דורות של חברים . המשמעות היא שתהליך הלמידה תורם לתחזוק קהילות הפראקסיס המחוברות ובדרך זו הארגון ער לידע הגלום בו , ונעשה יעיל ובעל ערך . זו תהליך הלמידה אינו פעילות נפרדת . אין הוא משהו שאנו עושים כאשר איננו אחר , וגם אינו משהו שאנו מפסיקים לעשות כאשר איננו עושים משהו אחר . יש בחיינו שבהן תהליך הלמידה מתעצם : כאשר מצבים מטלטלים את תחושת המוכרות , ( sense of familiarity כאשר אנו מאותגרים מעבר ליכולתנו להגיב , כאשר אנו חותרים בפרקטיקות חדשות , וכאשר אנו מבקשים לחבור לקהילות חדשות . יש גם עתים שבהן אותנו באופן ברור במצבים שבהם סוגיית הלמידה נעשית בעייתית ודורשת מיקוד מצדנו : אנו נוכחים בשיעורים , משננים , נבחנים , מקבלים תעודות גמר . ויש זמנים בוקעת , והיא בגדר גילוי : כאשר התינוק ממלמל את המלה הראשונה שלו , כאשר פתאומית , כאשר דברים שאומר מישהו מספקים לנו חוליה חסרה , או כאשר סוף בנו כחברים מן המניין בקהילה . ברם המצבים שבהם תהליך הלמידה ממוקד אינם המצבים שבהם אנו לומדים יותר , והם גם אינם המצבים שבהם הלמידה עמוקה יותר . הלמידה שעליהם ניתן להצביע משולים אולי להתפרצויות של הרי געש , החושפות בדקה את העבודה המתמשכת של האדמה . תהליך של למידה הוא משהו שניתן רק להניח התרחש - בין אם אנו רואים אותו ובין אם איננו רואים אותו ; בין אם אנו אוהבים את הוא מתרחש ובין אם איננו אוהבים אותה ; בין אם מה שאנו לומדים הוא חזרה על מה ובין אם הוא בגדר חיפוש אחר דרכים להתנער ממנו . גם כשאיננו מסוגלים ללמוד שמצופה שנלמד במצב נתון , בדרך כלל אנו לומדים משהו אחר במקומו . מאתנו המושג למידה מעלה מיד דימויים של כיתות לימוד , יחידות תרגול , מורים , , שיעורי בית ותרגילים . אולם בחוויה שלנו למידה היא חלק אינטגראלי של חיי היום חלק מהשתתפותנו בקהילות ובארגונים שלנו . הבעיה אינה בכך שאיננו יודעים זאת , שאין לנו דרכים מוסדרות לשוחח על התנסות מוכרת זו . למרות שספר זה מתייחס אל שכל אחד יודע בדרך זו או אחרת , יש ערך רב ליצירת מינוח מובנה שבאמצעותו ניתן

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help