sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

תיאוריה ויישום יש סוגים רבים של תיאוריות למידה . כל אחת מתיאוריות אלה מדגישה היבטים שונים הלמידה , ולכן כל אחת מהן יעילה ושימושית למטרות אחרות . במידה מסוימת בהדגש משקפים התמקדות מכוונת בפלח של בעיה רב ממדית בתהליך הלמידה , יסודיים יותר בהנחות אודות טבעם של הידע , ( knowledge ) של הידיעה ( היודעים - ( knowers ) וכתוצאה מכך גם אודות ההבדלים ביחס למשמעות של המעוניינים , ההערה הראשונה בסוף מבוא זה מונה מספר תיאוריות , בצירוף סקירה מוקדי התיאוריות . ( התיאוריה החברתית על למידה שאותה אני מציע אינה מהווה תחליף אחרות , המתייחסות להיבטים אחרים של הבעיה . יש לה מערכת השערות ומוקד זו מהווה מישור קוהרנטי של ניתוח , היא מתחמת מסגרת מושגית , וניתן לגזור ממנה של עקרונות , כללים והמלצות להבנה של תהליך הלמידה ולאפשורו . אנסה לתמצת את ההשערות שלי במה שנוגע ליסודות המשמעותיים של ולטבעם של הידע , הידיעה ובעלי הידע . אתחיל בארבעה טיעונים : . 1 אנו יצורים חברתיים . זוהי אמנם אמת טריוויאלית , אך היא גם היבט מרכזי בתהליך . 2 ידע הוא עניין של מיומנות של הערכה ביחס לפעילויות שונות . - כמו לחן מדויקת ללא זיוף , גילוי עובדות מדעיות , תיקון מכונות , כתיבת שירה , חביבות , ילדות , וכדומה . . 3 ידיעה היא עניין של השתתפות בקידומן של פעילויות כאלה , שמשמעה התערות בעולם . . 4 משמעות היא היכולת שלנו לחוות את העולם ולהשתלב בו באופן שיש בו ערך של דבר התפוקה של תהליך הלמידה . הפועל היוצא של ההנחות הללו הוא שהמיקוד העיקרי של התיאוריה שלי הוא בלמידה חברתית . המונח "השתתפות" ( participation ) בהקשר זה מתייחס לא רק לאירועים השתלבות בפעילויות מסוימות עם אנשים מסוימים , אלא לתהליך מקיף יותר : של פעילים בפרקטיקות של קהיליות חברתיות ובתבנית זהויות ביחס לקהילות השתתפות בניהול של מגרש משחקים ( playground ) או בצוות עבודה היא גם סוג וגם צורה של השתייכות . השתתפות כזו מעצבת לא רק את "מה שאנו , "עושים אלא אנחנו , " ובנוסף : את האופן שבו אנו מפרשים את "מה שאנו עושים . " משום כך תיאוריה חברתית על תהליך הלמידה חייבת למזג את הרכיבים השתתפות חברתית כתהליך של למידה ושל ידיעה . תרשים ו 0 . מדגים את הדברים , בהמשך .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help