sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מסע הבחירות של ש " ס לעורכים , מאמר המערכת של דוד חזוני בגיליון האחרון של תכלת , "מה זאת אומרת , ' הוא זכאי ''? ' ( רוכלת , 8 סתיו התש '' ס / 999 ו , ( היה , במקרה הטוב , מאכזב . נראה שחזוני הלך במאמרו סחור סחור סביב הנושא העיקרי , שהוא האם המערכת המשפטית בישראל ומערכות אכיפת החוק הקשורות אליה משרתות את ייעודן או לא . מערכת משפטית עצמאית וחסרת פניות הכרחית כדי לנהל באופן מסודר את ענייניה של כל מדינה שהיא , ו " פוליטיקה יהודית " ודאי שאינה סותרת עובדה זו . יחד עם זאת , פוליטיקה יהודית אינה יכולה להתיר ל"היבריס" חסר מעצורים לחלוש על היחסים שבין הנשלטים לשולטים , בייחוד במערכת משפטית שאת העוולות שהיא גורמת כמעט שלא ניתן לתקן . שגוי בתכלית להניח , כפי שעושה חזוני כנראה , שבית המשפט העליון חרג אך במקרה מן הגבולות הלגיטימיים של הפרדת הרשויות . ישנן סיבות היסטוריות לתביעתו לסמכות בלתי מוגבלת . לפחות אחת מן הסיבות הללו היא השליחות שעליה הצהיר נשיא בית המשפט העליון , אהרן ברק עצמו : לאכוף את ערכיה של האליטה השלטת בישראל על ההמון היהודי . ייתכן מאוד ששליחות קדושה זו גורמת לחריגה מגבולות ההגינות המשפטית גם בתחומים אחרים . האמירה המשתמעת מדבריו של חזוני , שאנשים הוסתו , הושפעו בערמה והוטעו כדי שיצביעו עבור ש '' ס , מפלגת ישראל ביתנו של ליברמן או יהדות התורה - בטעות יסודה . מפלגות אלה גרפו עשרים ושישה מושבים בכנסת , מפני שמזה זמן מה , למצביעיהם אין כל אנו 1 ן במערכת המשפטית , ביועץ המשפטי לממשלה , בפרקליטות המדינה או בקציני המשטרה הבכירים . ישנם עוד רבים השותפים לדעותיהם של אלה שהצביעו עבור אותן מפלגות . צדקנותו של חזוני לא תסייע כלל לשיפור המצב . זהו באמת משבר רציני . בספר ת 1 לדות מלחמת פיל ! פ 1 ניס מסופר כיצד הקימו בני ספרטה את המושבה הרקליה , לא הרחק מתרמופילי , כדי לעצור את התפשטות הכוח האתונאי באזור זה . אנשים רבים משבטי י וון השונים הצטרפו ללא היסוס למבצע , כשהם נמשכים אל הביטחון שנראה היה כי מושבה ספרטנית תוכל להציע . אך עד מהרה ננטש המקום והיה לחורבות . על פי תוקידידס , אבי ההיסטוריונים האירופיים , נבע הדבר מצורת השלטון המחמירה והבלתי צודקת של מושלי המושבה , שהפחידו את התושבים והבריחום . בספר ירמיה מסופר שצדקיהו , האחרון למלכי יהודה , שכנע את אציליו ואת האליטה שלו לשחרר את עבדיהם היהודים . זמן מה לפני כן פלשו הבבלים לארץ ונבוכדנצר הטיל מצור על ירושלים . אנשי האליטה שחררו את עבדיהם וזמן קצר לאחר מכן נאלץ נבוכדנצר להסיר את המצור , מאחר שנקרא לטפל במשבר צבאי בגבולו הצפוני . ואולם , בתוך שנה , שועבדו כל העבדים המשוחררים מחדש . כיצד היה הדבר אפשרי ? התשובה היא , ללא ספק , שהאליטה שלטה בפעילות הכספית במדינה ובמוסדות אכיפת החוק . אנשיה האמינו שהם רשאים לעשות כאוות נפשם . כשפלשו הבבלים בפעם

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help