sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

בשליש האחרון של המאה הי '' ט - או לאהוב את מהותו הפיימונטית . במקרה האחרון , הוא יתמוך בליגה הצפונית ויראה עצמו כמי שקרוב לווינאים יותר מאשר לנפוליטנים . איש ברצלונה או איש סן סבסטיאן עשוי לראות עצמו כמי ששייך לקבוצת הזהות הקטלונית או הבסקית , ולחלופין "להיות " ספרדי , צרפתי או אירופי . העדפותיו תלויות בנסיבות עיצובה של השקפת עולמו : מי שעוצב בעולם שבטי , ברוח שבטו , ייטה לדבוק באהבת השבט , ומי שעוצב בעולם נטול גבולות , שבו מיליארד אנשים הרוהטים באנגלית וקציצות מקדונלדס מזונם , עשוי להרחיב את גבולות זהותו . מגן מתיימר לקבוע מהו תחום ההזדהות ה '' נכון" והליכה במסלול מחשבתו תביא אותנו לידי מסקנה , שככל שקטן הוא מרחב ההזדהות , כך האהבה " נכונה " יותר . נשוא ההזדהות ה " נכון " הוא העם , ובשום אופן לא המעמד החברתי , קבוצת העמיתים למקצוע , כלל האנושות , או חברי קבוצת ה"צ ' אט" האינטרנטית . אבל אם "קטן הוא נכון , " מדוע העם הוא חלקיק ההזדהות היסודי ולא עדת המוצא , העיר , השכונה או המשפחה ? הישראלים הצעירים שפגש בנמל התעופה של לוס אנג ' לס , חסידיו של סוואמי כלשהו , הם בעיניו שוטים , מפני שנשוא אהבתם הוא הבריאה כולה . הוא אבחן אל נכון , כי גם את התורה החדשה שבה הם מחזיקים אין הם מבינים , אבל החמיץ אבחנה יותר חשובה : הם לא התאהבו בבודהיזם וולגארי , אלא בתפקיד שנטלו על עצמם , בתחושת השליחות , באווירה השוררת בין בני הכת , במדיהם הכתומים ובשחרור מישראליותם . הם התאהבו באובייקט ההולם את צורכיהם הרגשיים בשלב זה של חייהם . אפשר "לגאול" אותם ( הבינותי שמגן מתמחה בכך ) ולהביאם בחזרה "הביתה , " אל "האהבה הנכונה , " אבל מדוע לעשות זאת ? התשובה היחידה היא , שאנחנו זקוקים לכל אחד שיכול לחזק את הקבוצה שלנו , אבל כדי להשיב כך , אין צורך בתיאוריות חמודות , אך מופרכות , על אודות "אהבה . " ירון לונדון תל אביב לעורכים , לאחרונה נתקלתי במסתו הכתובה יפה של זאב מגן , "דמיין : על ג ' ון לנון ואהבה , " שאותה מצאתי על שולחנו של חבר . לקחתי את הגיליון הביתה , קראתי את המסה והמחשבות החלו לבעור . המחבר נטל חוט מחשבה , קו לוגי ורגשי שהתפתל בתוכי , וניסח אותו ברהיטות על גבי נייר . אני מודה לו . זוהי חגיגה אינטלקטואלית , וגם תחושת הקלה , כשמאבק רגשי ושכלי מתורגם לבהירות הגיונית ולשונית . עם זאת , מטרת כתיבתי איננה להלל את המחבר על חיבורו הראוי לשבח , אלא דווקא לקרוא תער על כמה מיסודותיה של פירמידת ההיגיון שהקים , עמודי תווך בארכיטקטורה המדויקת שלו שבלעדיהם יקרוס המבנה הסימטרי שלו תחתיו . לדעתי , ניתן לחלק את "האדם" באופן גס לשני חלקים : התודעה הפנימית , האישית , הנבדלת , מצד אחד , ויחסי הגומלין של האני עם סביבתו , מצד שני .

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help