sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מבנה ה 00 ר הספר מחולק לשלושה חלקים מרכזיים : רקע עיוני כללי ושני שערים . כדי להקל על הקורא להתמצא בו נסקור בקצרה את חלקיו השונים : רקע עיוני : סקירה היסטורית של גישות בפילוסופיה של המדע ובפסיכולוגיה של הלמידה חלק זה מספק לקורא רקע על אודות השינויים שחלו בתפיסת הידע והלמידה לאור השינויים בגישות הפילוסופיות העוסקות במבנה ההכרה . שינויים אלו השפיעו על מעמד המדע והידע על אודות העולם - מגוף ידע אובייקטיבי , המציג אמיתות מוחלטות על העולם , לגוף ירע בעל אופי רלטיבי ( יחסי ) וסובייקטיבי . שינויים אלו השפיעו במקביל על תפיסת מעמד הידע האישי של הלומד והובילו לתמורות מהפכניות בתאוריות פסיכולוגיות וחינוכיות בנושא הלמידה - מתפיסת הלומד כ"לוח חלק" ( tabula rasa ) וכסופג פסיבי של מידע לתפיסתו כדמות פעילה ומעורבת בתהליכי הלמידה ; מתפיסת הלמידה כתגובה לגירוי , שבה התהליכים המנטליים הנלווים מהווים מעין "קופסה שחורה" ואינם נגישים לצופה החיצוני , ועד לתפיסתה כפעולה המתמקדת בתהליכים הקוגניטיביים הקשורים בתהליך הלמידה . שינויים אלו במעמד הידע והלמידה הובילו להכרה כי לתפיסותיו המוקדמות של הלומד השפעה מרכזית על תהליכי למידתו , ועל כן ראוי להתייחס לתפיסות אלו כחלק מתהליך הלמידה . שער ראשון - תופעת החיים : תפיסות אישיות מול התפיסה המדעית המקובלת שער זה מציע גישה הבנייתית ( קונסטרוקטיביסטית ) לטיפול בתפיסות חלופיות של לומדים שונים על אודות תופעת החיים ועימותן של תפיסות אלו עם הגישה המדעית המקובלת . השער מכיל ארבעה חלקים מרכזיים : חלק א' - מציע מגוון פעילויות שמטרתן לחשוף את הידע המוקדם של הסטודנטים על אודות תופעת החיים ולכוונם לחשיפת תפיסות תלמידיהם במהלך ההתנסות ההוראתית שלהם . חלק ב' - עוסק בבעיית ההגדרה של המושג "חיים . " בעיה זו נובעת מחוסר היכולת למצוא מאפיין ייחורי ומוסכם לכל היצורים החיים המבחין אותם ממה שאינו חי , מאפיין שהוא הכרחי ומספיק כדי להגדיר אובייקט כ"יצור . 8 הכרת טבעו הטנטטיבי של המדע ; . 9 העשרת האוריינות התרבותית של הסטודנטים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help