sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מסרות ה 90 ר . 1 חשיפת התפיסות המוקדמות של הסטודנטים על אורות תופעת החיים ; . 2 הכרת התפיסה המדעית המקובלת כיום על אודות תופעת החיים ; . 3 הבאת הסטודנט לביצוע תהליך של רפלקציה על תפיסותיו המוקדמות הנוגעות לתופעת החיים לאור התפיסה המדעית המקובלת ; . 4 הבאת הסטודנט להכרת התפיסות המוקדמות של תלמידיו במהלך התנסותו ההוראתית , והנחייתו לניתוח דרכי חשיבתם ; . 5 הכרת תפיסות מדעיות שהיו מקובלות בעבר ושאינן עוד מקובלות היום ; . 6 הבאת הסטודנט להשוואה בין התפיסות המוקדמות שלו עצמו ( ושל לומדים אחרים ) לתפיסות מדעיות מן העבר , והצגת קווי הקבלה ודמיון ביניהן ; . 7 הבנת הגורמים אשר הביאו לערעור היסודות של תפיסות מדעיות מן העבר ולהחלפתן , במטרה לסייע לסטודנט ליישם מהלך רפלקטיבי דומה על תפיסותיו האישיות ; ממנו רעיונות לקורסים שונים ; בנוסף , קיימת אפשרות להשתמש בו באופן מלא או בחלקים נבחרים מתוכו להשתלמויות מורים בכל החטיבות - החל בגיל הרך וכלה בחטיבה העליונה . מניסיוננו האישי ומדיווחים בספרות המחקרית , התפיסות החלופיות המוצגות בספר שכיחות לא רק בגילים הצעירים , אלא גם בקרב הסטודנטים עצמם , כולל סטודנטים למדעי הטבע . הספר בנוי באופן המשלב פרקי מידע עיוני לצד הצעות לפעילויות דידקטיות . המידע התאורטי מיועד בראש ובראשונה למרצה עצמו . עם זאת , במקרים מסוימים מומלץ כי גם הסטודנט יפנה לפרקי קריאה אחדים ולרצף מסוים של פעילויות דידקטיות . בכל מקרה , אנו מציעות כי המרצה יהיה עצמאי להחליט באשר לשימוש שיעשה בחלקים התאורטיים וינהג בהתאם לשיקול רעתו - כין אם כדי להציג אותם לסטודנט כפרקי קריאה , ובין אם כדי להשתמש במידע המובא בהם כמקור לבניית הרצאה עיונית ולפיתוח דיון . ברוח דומה , מוזמן המרצה להפעיל את שיקול דעתו באשר לדרך יישום הפעילויות הדידקטיות ולסדר קריאת הפרקים המוצעים בספר . ראוי להדגיש כי הספר אינו נועד להציע מערכי שיעור מובנים , עניינו הוא בהצעת סל רעיונות בתחום התאורטי והדידקטי . הוא מזמן את הקורא לעשות בו שימוש מושכל לצרכים הייחודיים של הוראתו ולשכללו על ידי הרחבת מגוון התרגילים , חומרי הקריאה והאמצעים הדידקטיים , בהתאם לשיקול דעתו .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help