sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מדינת היהודים לעורכים , קראתי כמה וכמה מהמאמרים על " מדינת היהודים : היובל הבא " ( תכלת , 6 חורף התשנ " ט ( 1999 / ודבריו של יורם חזוני השפיעו עלי באופן יוצא מן הכלל . חיפשתי את המאמרים שיסייעו לי לחזק את השקפותיי שלי , אך מאמר זה היה לי כמקלחת צוננת . חשבתי שאני תומך במדינה יהודית והנה בא המאמר והוכיח לי שאינני יודע על מה אני מדבר , שהביטוי "מדינה יהודית" אולי נשמע טוב אך לאמיתו של דבר הוא מטושטש ובלתי ברור , ושנהגנו די ברשלנות בהגדרת משמעותו . בשנים האחרונות נשמעו קולות שונים שקראו לייסד חוקה בישראל . הדבר נראה לי כניסיון לחקות את ארצות הברית , או כעוד תחבולה שמטרתה לאלץ את האוכלוסייה החרדית להיכנע : "לא , אינכם יכולים לסגור את רחוב בר אילן , זה מנוגד לחוקה . " מאמרו של חזוני הציג את רעיון החוקה כמכשיר שבאמצעותו אפשר להבהיר כיצד רוצים הישראלים שמדינתם תיראה . בנוסף לכך , הפסקה האחרונה במאמר משאירה לנו שיעורי בית קשים להכנה - להשליט סדר בחשיבתנו על המדינה היהודית . אני מאחל לכולנו הצלחה בכך ואשמח אם חכלת ימשיך ויאיר את עינינו במאמרים ובנקודות למחשבה בנושא זה בעתיד הקרוב . אבן פיינסילגר ירושלים תכלת מזמין את קוראיו לשלוח מכתבים למערכת . כתובתנו : תכלת , דחי הצפירה 22 א , ירושלים . 93102 דואר אלקטרוני : . azure @ shalem . org . il המערכת עשויה לקצר מכתבים לפי הצורך . האמנות בישראל לעורכים , ברצוני להגיב על מאמרו של אברהם לוויט "האמנות הישראלית בדרך למקום אחר " ( חכלת , 3 חורף התשנ " ח 998 / ו . ( אני נוטה לקבל את תפישתו בעניין "מסלולי הנדודים" של הזרם המרכזי באמנות הישראלית ; אך תפישה זו אינה מסבירה מהי הסיבה האמיתית לכך שהאמנות הממוסדת כאן היא בעיקרו של דבר בריחה הן מ"העבר הלאומי " והן מיחס טבעי לארץ . נטייתם של "מרכזי התרבות " היא להימנע מתווית של פרובינציאליות ולהעדיף את הסגנון הבינלאומי , יהיה אשר יהיה ברגע נתון . המוזיאונים בישראל תרמו הרבה ל"היפרדות רוחנית " זו מן הארץ . לפני עשרים שנה בערך לחש האוצר יונה פישר באוזניי שאינו מאמין בדברים האלה , אך הם עוזרים למוזיאונים להיראות טוב בחוץ לארץ . השיטה נלמדת גם בבתי הספר לאמנות . איוון שוובל ירושלים

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help