sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

על התפתחות התרבות , ומצד אחר התרבות המצטברת משפיעה מאוד על הגוף הלאומי האנושי . בגלל השורשים הלאומיים העמוקים ובגלל השורשים הדתיים , יש בכל תרבות מערכת שלמה של פרות קדושות . במקרים של משבר בתרבות , מערכת זו , שהיא לרוב אי רציונלית , היא הראשונה המותקפת על ידי אנשי הקדמה ואנשי הרציו . לעניות דעתי , האיום החמור ביותר על קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית נשקף לה מן המגמה הרציונלית הקיצונית , ומן הניסיונות הפוסט מודרניים לבטל את המערכת התרבותית היהודית בשלמותה . אחד הצעדים הראשונים בכיוון זה הוא הלהיטות לשחוט בשם הרציו את כל הפרות הקדושות , ומובן שמגמה זו מובילה בהכרח לניהיליזם המוחלט . שחיטת הפרות הקדושות כפי שהתרחשה אצלנו בארץ ישראל מאשרת תפישה זו במלואה . שחיטת הפרות הקדושות של האמונה ושל הדת על ידי בני העלייה השנייה ועל ידי הציבור החילוני המיליטנטי של ימינו , דוגמת הניסיונות להתנכל לכשרות , לשבת , לפסח , לנישואין כדת משה וישראל , ליום הכיפורים ולברית המילה , גוררים אחריהם כהמשך הבא מטבע הדברים גם את שחיטת הפרות הקדושות החילוניות הישראליות ( התיישבות , קיבוץ , ערכי העבודה בכלל וערכי עבודת האדמה בפרט , ערכי הסוציאליזם , החופש הכמעט מוחלט של הפרט , ועוד . ( היום הגענו למצב שאפילו צה"ל אבדה לו הילתו , העלייה שוב אינה רצויה כל כך , ואפילו מערכת המשפט החילונית , שנחשבה במשך עשרות שנים כחלקה הנקייה והטהורה ביותר במערכת הדמוקרטית בישראל , איבדה את אמון האומה . אפשר שעיקר האשמה היא באווירה של שחיטת פרות , אך גם התנהגותם ועמדותיהם החברתיות של אנשי מערכת המשפט תרמו לאווירה זו . מה שמתברר למעלה מכל ספק הוא , שפירוק אשיות התרבות העברית משפיע הרבה מעבר לכוונותיו הראשונות . תחילה פורקו האמונה והדת , ואחריהן פורקו גם המטרות החברתיות החילוניות , עד שניזוקו קשה גם המוסדות הפוליטיים והמשפטיים . מדינת ישראל נפגעה לא רק בהיותה מדינת העם היהודי , אלא גם בהיותה מדינה דמוקרטית . החמור בכל העניין הוא , שלבנות תרבות חדשה אי אפשר , כפי שכבר הראינו לעיל , וגם לקלוט תרבות זרה אי אפשר , כי היא איננה מתיישבת עם אופי האומה , אבל להרוס את הישנה אפשר ואפשר . מה שנשאר לנו אחרי התהליך המייגע הזה הוא חלל ריק של ריקנות תרבותית שלתוכה כבר חודרים הפלגנות הקטנונית , החומרנות הניהיליסטית והאלימות הפרימיטיבית והברברית . דומה שניתן כאן הסבר ממצה למה שנקרא במאה התשע עשרה בשם דקדנס . התפתחות דקדנטית נוספת מאיימת על המדינה גם בגין סילוף הדמוקרטיה . החלת השוויון המעדיף המתקן והאפליה המתקנת על תושביה הלא יהודיים של המדינה , תגרום בהכרח לביטול השוויון לגבי התושבים היהודיים , ולשינויים דמוגרפיים מרחיקי לכת , עד כדי הפיכת היהודים במדינת ישראל לגורם דמוגרפי ופוליטי משני . בדרך חברתית פוליטית זו , ולאו דווקא בכוח הנשק , עלולים העממים הרבים להשתלט על המדינה , ולהפוך אותה לעוד ארץ גלות בעלת מיעוט יהודי גדול , שהועברה מן הגולה לארץ ישראל . אלה הן כמובן תחזיות פסימיות אך ריאליות , ואולי יש בהן גם פשר לנבואותיהם של נביאי הזעם . אפילו ההיסטוריונים של רומא ידעו שלדקדנס התרבותי תוצאות ריאליות לגבי החיים הלאומיים , ומי שמוכן

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help