sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מיום שחרב בית המקדש ניתנה הנבואה לשוטים בלבד , אך גם כך ניתן להניח בבטחה שהסוגיות המרכזיות שבהן מטפל תכלת , כפי שהן משתקפות בגיליונות 3 , 2 ו , 4 ינצחו גם בתחום האידיאות והממשל , ויפה שעה אחת קודם . כך , למשל , על ידי תיאור ברור והתמקדות במגמה הנרחבת של מתן כבוד הולך וגדל למסורת היהודית " ) מיהו חילוני , " ? תכלת , 4 קיץ התשנ " ח 998 / ו , ( העניק תכלת לגיטימציה למגמה זו , ובכך חיזק מיידית את תנופת התקדמותה . ראובן בר לבב סאותפילד , מישיגן למען אמת וצדק לאחר שקראתי את מאמרו של יורם חזוני על "המקור היהודי למסורת האי ציות המערבית , " אני משתומם על כך שתפקידם של היהודים בתחום האי ציות האזרחי והחותם שהטביעו בהיסטוריה אינם מוכרים יותר . לאורך ההיסטוריה נאסר על יהודים להחזיק בכלי נשק ולהשתמש בהם . כמה מתאים , אם כך , שהטפנו לאי ציות אזרחי בלתי אלים . כפי שאמר רבן שמעון בן גמליאל : "על שלושה דברים העולם קיים , על הדין ועל האמת ועל השלום . " ומהו אי ציות אזרחי אם לא המאבק למען אמת וצדק ? מחובתו של כל יהודי לרדת לנבכי הנושא הזה משום השפעתו הרבה כל כך על חיינו . אני מסיר את כובעי בפני חזוני על שהוציא את המידע הזה לאור באופן כה למדני ועם זאת מעשי . מגיע לו באמת ובתמים התואר "איש הספר . " ג ' וש ואנדר ירושלים המקור הפגני למקור היהודי מאמרו של יורם חזוני , "המקור היהודי למסורת האי ציות המערבית " ( תכלת , 4 קיץ התשנ " ח ( 1998 / גרם לי להתרגשות בכך שאישש את הדעות שאני מחזיק בהן זה זמן רב מבלי שאי פעם מצאתי מחקר כה מקיף ביחס אליהן . הדגם של הנביא היהודי כ " מבקר המדינה " שימש לאנושות כהשראה רבת ערך לאי ציות אזרחי . עם זאת , ההנחה של חזוני שהפגניות תמכה מטבע הדברים באימפריות רודניות , ואילו היהדות טיפחה מעצם טבעה נביאים שנלחמו למען המוסר היא אולי הבחנה חדה מדי מבחינה היסטורית ודתית . מבט קרוב יותר בהיסטוריה היהודית מגלה הרבה מן המשותף בין הפגניות ליהדות , ולפיכך ניתן לומר שהפגניות השפיעה גם על התפתחותם של מוסדות פוליטיים יהודיים . עם הזמן פיתחה היהדות את אותן מחלות חברתיות שזעזעו בעתן את אברהם ומשה . קודם כל , המסורת של אימוץ נהגים פגניים מוכחת ומתועדת היטב בתורה . קיימות דוגמאות רבות להשפעות פגניות חיוביות על מוסדות פוליטיים יהודיים . כמו יהודים כה רבים בגולה , הפך יוסף למצרי טוב יותר מהמצרי הממוצע כאשר שכלל את הביורוקרטיה של פרעה על פי צו אלוהי . משה , לאחר שהתחתן עם בת למשפחה פגנית מצליחה , קיבל מעט עזרה מחותנו יתרו , הכוהן הגדול של מדיין , בארגון ניצני הממשלה והצבא היהודיים במדבר ( שמות יח » : ח . ( השבטים היהודיים היו חסרים סמכות מרכזית קבועה , ומכאן שחסרה להם היכולת לשרוד מבחינה פוליטית עד להקמתה של המלוכה היהודית . אף כי שמואל עשה כמיטב יכולתו להניא את העם מלמשוח לו מלך ( שמואל א ח : יא-יט , (

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help