sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מחשבה רצינית , זהו באמת כתב עת באיכות גבוהה . המשיכו להעלות את רמת השיג והשיח בישראל ! זאב מגן ירושלים מחיר החירות מצוקתו של אופיר העברי עקב מצבה העגום והמבולבל של השמרנות " ) בחזרה לעתיד השמרנות , " תכלת , 3 חורף התשנ"ח 998 / ו ) מעידה על הבעיה יותר משהיא מקילה על הפתרון . מר העברי מציג קו מחשבה טיפוסי לשמרנות של ימינו , קו המטשטש את ההבדל בין הקנקן למה שיש בו . הימין הפוליטי הוא כיום אובד דרך , משום שכמו השמאל , לא צמצום היקפיהם של הממשל ושל החברה הפוליטית עומדים בראש מעייניו , אלא דווקא ההשתלטות על הממשל וניצולו לקידום הרעיונות החביבים עליו . פ"א האייק היה ליברל , במובן האמיתי והקלאסי של המושג , והסוגיה הזאת הטרידה אותו דייה , עד שטרח להבהיר זאת במסה שכתב , ושמה "מדוע אינני שמרן . " אבל עובדה זו אינה מרתיעה את מר העברי מלכלול את האייק במסורת השמרנית המעורפלת שהוא מציג . יכול להיות שערכיו של מר העברי נאים וצודקים , אבל הייתי רוצה שהם יישארו בתחום הבחירה החופשית ולא בתחום הממשל , הפוליטיקה והכפייה . מאמרו של דוד חזוני , "אתיכם לחרבות : השלום המקראי האבוד , " מגרה את תיאבונו של הקורא לעיין בצורה מעמיקה במשמעות המילה "שלום" במקרא , וכיצד היא עשויה לסתור את הבנתה הרווחת בימינו . לרוע המזל , תיאבון זה דועך עד מהרה , מפני שהדיון מידרדר במהירות והופך לבימה לא מסודרת ולא מאורגנת להזיותיו של חזוני וללמדנותו הלקויה . כעבור כמה פסקאות עובר הכותב באופן מלאכותי במקצת מבירור המשמעות של המונח המקראי "שלום " לדיון ב " רעיון השלום המודרני" כנגד "רעיון השלום המקראי . " משום מה , ל"רעיון השלום המודרני " יש שני מרכיבים בלבד , ושניהם נחבאים באחת הקצוות של הקשת הפוליטית : פציפיזם מוחלט ופשרה . האומנם ? נוכח מספר הקברים שבהם טמונים שרידיהם של חיילים אשר נהרגו במאה הנוכחית לבדה , ניתן להסיק שבמאה זו לא היה , כנראה , עניין בשלום - או שאולי התפישה המקובלת בציבור בנוגע לשלום רחבה מעט יותר ממה שמציע חזוני . כלומר , מהות העניין היא בשאלה מת מפעילים כוח , יותר מאשר בשאלה האם מפעילים אותו ( כטענת חזוני . ( אחרי שהנחנו מהי המשמעות של המילה המודרנית "שלום " ( בלי לטרוח , כמובן , אפילו לפתוח מילון , ( מצאנו שהמונח , במשמעות זו ( מניעת חיכוכים , ( מנוגד למשמעות המקראית ( בהקשר של מלחמה ) - "התקדמות לקראת הניצחון . " האין פה בלבול כלשהו בין האמצעי למטרה ? עם זאת , מסתבר שמאחורי מאמציו המרובים של חזוני טמונה נקודה שאפשר להסכים עמה . דומה שההבנה הכוללת של המילה "שלום" בשימושה המודרני קרובה יותר למילה "שלווה . " במובן זה , המצב הקיומי החבוי במושג "שלום" והקשור אליו קרוב , כנראה , למה שחשב עליו תומס ג ' פרסון כאשר אמר שמחיר החירות הוא עמידה מתמדת על המשמר . במילים אחרות , המאבק מאפיין את החיים , והשלווה מאפיינת את המוות . בוב בורנס ושינגטון

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help